Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningUtbildning

Utbildning eller inte?

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera utbildning här

Xon (trådstartaren)

#1 » 21:56:53, 07-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjo

Jag driver idag egen firma inom trädfällning och beskärning. Jag börjar bli enormt trött på detta och har börjat snegla lite på att erbjuda diverse gräv och lastmaskins tjänster istället.
Jag erbjuder idag det mesta inom skötsel men fler och fler frågar efter enklare grävning, fräsa gräsmattor och dyligt och tänkte göra slag i saken och köpa in en minigrävare typ 1.2-1.8 ton och en avant/bobcat. Satt och googlade lite efter ev förarbevis för dessa maskinslag men blev inte riktigt klok på vad som gäller.

Jag vet att bevis på kunskap osv är bra att ha och jag går gärna utbildning om det behövs men om det inte behövs väntar jag gärna en stund innan jag iaf
har lärt mig grunderna på egen hand. Jag har 1 mil till ROFAB så utbildningen har jag nära till.

Mina kunder består till 90% av privatkunder om det spelar något roll för förarbevis eller ej.
Xon
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:04:28, 29-01-2013
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare



Realtime

#2 » 17:05:52, 15-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Som ägare till firman så behöver du inget utbildningsbevis vad jag förstått.
Realtime
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:20, 30-10-2012


Återgå till Utbildning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se