Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningUtbildning

Intensivutbildning grävmaskin?

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera utbildning här

bakkebakke

#16 » 13:25:30, 07-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

jo komvux betalade, men det var inte utan tjafs kan jag lova.
finns ju en likadan utbildning i grannkommunen men den kostar 90 000 för komvux och den blåvägrade dom mig. men när väl kursen startade hade dom betalat 4 st att börja ändå och då brann jag av totalt. tvingade dom typ att betala den i bålsta.. :mrgreen:

alltså så dålig är ju int utbildningen. vi va 11 elever och 5 av oss hade jobb efter utbildningen. mitt generaltips är ju att gå all in på praktiken sen har du ju fördelen att du inte är från sthlm. vi som inte kom från sthlm fick jobb efteråt.

okey, lycka till i rusningen ;D hehe

nej men ge järnet så lyckas du säkert få ett jobb.

varför går du inte via arbetsförmedlingen? eller hur gammal är du förresten?
bakkebakke
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:09:09, 26-01-2011
Maskintyp: Ej angivet



bakkebakke

#17 » 13:28:15, 07-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

jo men förresten, har ju en tråd från när jag gick på skolan.
"tjejer i branschen?" kan ju kika in den om du inte redan gjort det. minns inte riktit vad det står i alla inlägg men något matnyttigt tror jag nog du kan hitta :)
bakkebakke
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:09:09, 26-01-2011
Maskintyp: Ej angivet

MLH

#18 » 22:32:17, 07-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

bakkebakke skrev:jo komvux betalade, men det var inte utan tjafs kan jag lova.
finns ju en likadan utbildning i grannkommunen men den kostar 90 000 för komvux och den blåvägrade dom mig. men när väl kursen startade hade dom betalat 4 st att börja ändå och då brann jag av totalt. tvingade dom typ att betala den i bålsta.. :mrgreen:

alltså så dålig är ju int utbildningen. vi va 11 elever och 5 av oss hade jobb efter utbildningen. mitt generaltips är ju att gå all in på praktiken sen har du ju fördelen att du inte är från sthlm. vi som inte kom från sthlm fick jobb efteråt.

okey, lycka till i rusningen ;D hehe

nej men ge järnet så lyckas du säkert få ett jobb.

varför går du inte via arbetsförmedlingen? eller hur gammal är du förresten?

Är 20 år nu, fyller 21 till sommaren, kommunen vela inte betala trotts tjat från mig, de kunde inte bevilja en sådan utbildning till någon som hade gått 3 år på gymnasiet.

Har inte satt min fot på ams och hoppas jag slipper det i fortsättningen också, har haft fast jobb sen jag slutade gymnasiet har även haft 2 jobb ibland så jag hoppas det löser sig även nu när jag hittat vad jag vill arbeta med.

Läste igenom din tråd, hur har du det med jobb nu? Kvar i Umeå?
MLH
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:47:11, 15-01-2012
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Utbildning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se