Hej, lite kryptisk överskrift? Nu har jag jobbat inom flyget sedan 2005 eller om det är 2006 och mekat, flugit, utbildat både teoretiskt och praktiskt tills nu, då mest på Säve flygplats i Gbg på en flygskola. Jag har väl fått mina törnar då och då. 2011 blev jag av med mina teknikflygningar efter service när så behövdes, jag slutade på skolan och blev egen. Men skolan klarade sig inte utan mig så jag fick tillbaka teknikflygningarna och började igen, då med högre lön, (då var jag dessutom flygtekniker, dvs. jag hade ett certifikatpapper där det stod att jag får göra underhåll och även friskförklara kärrorna efteråt). Nå i år så fick jag reda på att teknikflygningarna är slut, jag fick inte ens starta motorn efter service, ännu mindre taxa... Det var ganska mycket bråk om detta, till sist fick Chefen (AM) själv skriva ett intyg om att jag får både starta motorn och taxa men inte flyga, halleluja! Avståndet till mitt jobb har också varit ett växande problem, 8 mil enkel resa genom Tingstadstunneln, alla som åkt där vet att det är köer och kaos nästan alla dagstimmar... Det är utnötningsmetoden som till sist gör sig påmind, sammantaget blir detta för mycket så jag sa upp mig och gör min sista arbetsdag den 3 juli som anställd. I våras så dök det upp ett gymnasielärarjobb med kombinationen El&energi och fordon som jag nappade på och nu har jag fått detta jobb, börjar den 13 Augusti med en 60 % tjänst. Jag har ingen aning om vad jag ger mig in på?
Eller? Det som skall läras ut är väldigt basic. Men jag ser en utvecklingspotential om jag får vara med och styra lite...
Nu vill jag bara städa undan alla mina surdegar som står ute på bygden inom 25 mils radie och förhoppningsvis få lite semester innan skolan börjar. Det nya jobbet ligger inom 4,2 mil utan trafikljus, köer, tunnlar och dom krockar mycket sällan på sträckan, det är bara 5-6 st plåtpoliser och dom kan jag leva vidare med... Så, dags att sadla om! Det ingår även en betald utbildning för att få lärarbehörighet om jag vill jobba med detta framgent. På det hela taget så låter det ganska bra i mina öron. Jag kommer att fortsätta inom flyget men hålla det på en "hobbynivå".