Janson1 skrev:Vi skall ha sk lovskola för dom som ligger efter för mycket, det är i princip samtliga om man ser till alla ämnen!
Det är inte lätt att bedriva utbildning när uppåt halva klassen saknas då och då. Vi har elever som fått godkänt i tex svenska, engelska, matte utan att kunna ett skit bara för att grundskolans lärare har tyckt synd om dom...
Det skiter sig ganska rejält när man kommer till gymnasiet och skall gå upp en nivå när dom lägre nivåerna inte finns alls... Det är väldigt många som jag måste läsa innantill i deras text och sen hjälpa dom att översätta typ "vad var det jag läste"? Där ett problem. Sen så har jag medvetet en ganska stor focus på elen/elektroniken på fordonsutbildningen. Jag anser, kan man inte el och dessutom hatar den så blir det svårt att göra nåt vettigt med en ny bil i dag, dom är i princip fullsmockade med el även om man tankar bensin eller diesel... Detta är en stor utmaning.
Hos ettorna så gör vi praktisk el just nu med lampor som dom får serie och parallellkoppla med olika effekter och sen mäta både ström och spänning med vanliga multimetrar. oj vad många fel man kan göra... En del har kommit in på relä och hur man använder dom, jag är tveksam om någon fattat varför... suck! Vidare sedan skall bli pulsbräddsmodulering. Jag har byggt nu två riggar med Arduino och mos transistor, får se om det ger nån aha-upplevelse...
Volvot24 skrev:.
Minns betygssystemet IG och G.
Kommer dock inte ihåg hur dessa procentuellt skulle sättas.
En hel klass skulle ju inte bara ha G. För det betydde att läraren inte engagerade sig.
.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster