Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Markera inlägg som läst går ej med vissa trådar

52 inlägg • Sida 2 av 4
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

Robban_C

#16 » 21:30:36, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag provade just att markera Bondedagboken och sen klicka på "Markera som läst". Det fungerade som det ska, nu finns inte bonnaboka med i listan.
Bosse, du kanske inte klickar hårt nog? :mrgreen:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17



63an

#17 » 21:34:26, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ide'! Prova klicka o markera vanlig tråd, kanske det heller inte går att markera bort... :uupps:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Bosse_A (trådstartaren)

#18 » 21:41:28, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:nu finns inte bonnaboka med i listan
Bäste herr Robban_C, detta faktum beror nog på att du är moderator, men vi vanliga dödliga har inte denna möjlighet :sad:

PS Jag har förstått av annat inlägg att maskinisten.net är ett Forum som i Forummet har andra Forum. Tidigare har jag levt med den uppfattningen att ett Forum på Internet har olika ämnesområden där det finns olika trådar med ett visst antal inlägg. DS
Vänligen
Bosse
Vad vore livet utan grävmaskin :eek:
Kubota KX 121-2 (4 ton), Polaris Big Boss 6X6, Thule ATV tippvagn
Malwa skogsvagn med drivning och hydraulisk kran
Användarvisningsbild
Bosse_A
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:27:47, 28-05-2007
Ort: Ulriceham/Hökerum
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Kubota 121-2

Robban_C

#19 » 21:59:31, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bosse, det är inte bara Maskinisten som har forum i forumet så att säga. Här är ett exempel:
http://www.sporthoj.com/
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Bosse_A (trådstartaren)

#20 » 22:06:50, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban_C skrev:Bosse, det är inte bara Maskinisten som har forum i forumet
Nej, men det ursäktar väl inte Maskinisten.
Se http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 246#104246
//Bosse
Vad vore livet utan grävmaskin :eek:
Kubota KX 121-2 (4 ton), Polaris Big Boss 6X6, Thule ATV tippvagn
Malwa skogsvagn med drivning och hydraulisk kran
Användarvisningsbild
Bosse_A
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:27:47, 28-05-2007
Ort: Ulriceham/Hökerum
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Kubota 121-2

Robban_C

#21 » 22:44:05, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men Bosse, vari ligger egentligen problemet?
Ligger det i att det finns en mindre bugg som gör att vissa trådar inte kan markeras som lästa? Utan att ha för avsikt att vara otrevlig eller avvisande så vill jag påpeka att forumet är gratis och fritt att använda.
Det är helt ok att påpeka fel och buggar men man måste också inse att allt kanske inte kan bli klockrent när man har en budget som i stort sett är noll och intet. Du får vad du betalar för.

Eller ligger problemet i att vi inte har exakt den benämning på underkategorier/underforum som du vill ha? Spelar det egentligen nån roll om det heter underkategorier eller underforum?

Du klagar alltså på funktioner som är skräddarsydda för Maskinisten, funktioner som inte finns nån annanstans. Funktioner som "Olästa inlägg (386) / Ändrade inlägg (8)" och möjligheten att markera inlägg som lästa trots att dom inte är det. Dessa funktioner finns inte nån annanstans, dom funktionerna är Holgers skötebarn.
Men när du klagar över benämningen på underkategorier/underforum så du refererar till de "standardforum" som används på de flesta andra ställen.
Bestäm dig!
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

nixs

#22 » 23:06:39, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan störa mig med något fruktansvärt på att vissa trådar inte går att markera permanent läst!
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

Marcus

#23 » 23:14:24, 01-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

nixs skrev:Kan störa mig med något fruktansvärt på att vissa trådar inte går att markera permanent läst!


:mrgreen: :thummar: :thummar:
Lider av megalomani, men det gör inget!
Marcus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:56:42, 06-09-2005
Maskintyp: Ej angivet

Lars B

#24 » 10:07:58, 02-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Först och främst håller jag med Robban till 110%!!! Fundera lite över VAD ni klagar på! Detta är med lätthet ett om inte det bästa svenska forum som finns (jag har kollat väldans många). Vet ni inte hur mycket jobb som ligger bakom detta så skapa gärna ett eget forum så lär ni er snart! OM detta forum kostade 250:- i månaden så vore ni kunder som mao kunde ställa kommersiella krav men nu är detta ett gratis och på fritiden drivet forum! Sedan så är en av de saker som gör det så bra att det hålls någorlunda fritt från gnäll och sandlådestrider, låt oss fortsätta så! :hota: Sedan så går det hela att lösa för er som nu upplever oöverkomliga problem med detta:
Problemet gäller klistrade trådar som inte går att markera permanent. Öppna tex Bondedagboken (som jag först inte heller fattade något intresse för men nu läser med stor behållning, många bra tips där grabbar!). Sedan så klickar du på "Alla på en sida"-länken så att du mao snabbt "läser" alla poster så kan du sedan i fortsättningen bara bocka av de trådarna med de vanliga och utmärkta funktionerna "Markera alla" och "Markera som läst". Voilá, problemet löst och anledningen till upprördheten borta! :thummar:

/Lars :rock_on:
Användarvisningsbild
Lars B
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:29:05, 18-04-2008
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Scania LS 110Super
International H-30 B
Brøyt X-20
Scania-Vabis L 71 Regent
Scania LS 75 Super 3st
Bolinder-Munktell VHK 85
Nuffield 10/60
Volvo T-22

nixs

#25 » 10:32:01, 02-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu blir det väl lite olyckligt när en användare önskar en funktion som en mod redan har. Att det är skillnad på moddarna och användarna är självklart och skall så vara men tycker att om det går för moddar att markera en tråd permanent så skulle det inte vara så svårt att få denna funktion till alla användare. Jag klagar inte mer än att jag tycker detta är ett I-landsproblem dvs irriterande men inte livsavgörande. Går det inte att göra något åt så får man enkelt leva med det.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

Lars B

#26 » 10:36:58, 02-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Problemet med att den funktionen skulle vara "allmänt" tillgänglig blir ju att hela funktionen med "Klistrade" trådar då försvinner! De kan ju innehålla viktig info och regler&instruktioner för forumens användande så då är det ju inte bra om de går att permanent läsmarkera dem...
Sedan kanske man kan uppfinna ett klister med mindre klibbighet i för övriga klistrade trådar! :lmao:

/Lars
Användarvisningsbild
Lars B
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:29:05, 18-04-2008
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Scania LS 110Super
International H-30 B
Brøyt X-20
Scania-Vabis L 71 Regent
Scania LS 75 Super 3st
Bolinder-Munktell VHK 85
Nuffield 10/60
Volvo T-22

63an

#27 » 10:38:43, 02-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag går till kyrkan i denna dag, då ska jag fråga den kvinnliga prästen om företräde och föredra denna fråga, beroende på svar går vi endera ense därifrån eller till var sitt hem! :djaevul:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Lars B

#28 » 10:42:00, 02-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Å nej 63:an! Inte skilsmässa! Vi får väl gå till familjeterapeuten! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Lars B
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:29:05, 18-04-2008
Ort: Sollefteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Scania LS 110Super
International H-30 B
Brøyt X-20
Scania-Vabis L 71 Regent
Scania LS 75 Super 3st
Bolinder-Munktell VHK 85
Nuffield 10/60
Volvo T-22

63an

#29 » 10:56:18, 02-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så galet det blev, jag menade tillträde! :lmao:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Robban_C

#30 » 14:12:49, 02-05-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

En snabb summering innan jag drar iväg på nya äventyr:
1. Detta är nog egentligen ett mindre i-landsproblem som nixs skrev. Icke desto mindre har synpunkten nu kommit fram. Sen får vi se om det åtgärdas eller inte. Det är som sagt egentligen ett litet problem.
2. Jag tänkte inte på att "Markera som läst" kan skilja mellan moddar och övriga.
3. Sajten är som sagt gratis, därför kan man inte kräva det ena eller det andra men man kan önska och efterlysa. Det är helt ok.
Däremot är det inte ok att bli irriterad om man inte får som man vill. Det är ju som sagt gratis och det är fritt att vara med eller inte.
Här vill jag gärna påpeka att jag inte pekar ut trådstartaren Bosse eller nån annan. Inlägget och tråden kan annars mycket lätt uppfattas så.

Sen kan jag väl säga hur jag använder funktionen "Olästa inlägg (400) / Ändrade inlägg (9)":
Jag håller inte på och rensar bort ointressanta inlägg. Jag läser de trådar som har intressanta rubriker (inkl de där jag tror mig kunna hjälpa nån). De trådar som sen står kvar och är ointressanta för mig, de får stå där dom står. Dom kommer ju ändå att hamna längre och längre ner med tiden. Dock är det som så att ändrade trådar alltid hamnar högst upp men det bryr jag mig inte om.
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se