Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Vart tog Gilla-knappen vägen?

101 inlägg • Sida 6 av 7
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

ÅÄÖ

#76 » 14:11:48, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Då är det nog bättre att skriva ut exakt VAD det är man inte förstår ...

Visst, men då kan man ju även använda citera och :thumme: istället för att ha kvar gilla-funktionen...
Blir ju massa inlägg till statistiken, men många långa, fast innehållslösa, trådar!
ÅÄÖ
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:56:50, 01-04-2015
Ort: Mitten
Sverige



Holger

#77 » 14:15:44, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nja, det var ju det som diskuterades tidigare.
Gilla-funktionen ersätter "onödiga" inlägg, man gillar det som skrivits i inlägget.
Har man frågor eller är osäker bör man nog citera eller skriva ut vad exakt det är man undrar över, det är ju mestadels en del av inlägget man undrar över, sällan hela.
Har man bara en "fundersam-smily" så kommer det att bli en massa inlägg med "vad exakt är det du funderar över i mitt svar".

Tror jag, typ ...

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Jac

#78 » 14:33:14, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

ÅÄÖ skrev:Ett frågetecken, eller 'kliarsigihuvudet', kunde vara bra att ha ganska ofta.
Då kan man visa att man inte förstår, eller är tveksam till rådet/tipset. Beroende på vad det handlar om i tråden.
_____ :klia:
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

pelle3

#79 » 15:06:59, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vilken minilastare??? Ja just det,lastaren var det ja,,,,,,,,,,haha

4 personer gillar det här inlägget.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

Bengt Erik Eriksson

#80 » 15:13:54, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ogilla knapp tror jag inte på.. Du vet hur man säger. "Har du inget gott att säga så håll tyst!"

Nu är den tillbaka :hurra:
Tack Holger!
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

bonnen513

#81 » 15:47:18, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Jag har lagt tillbaka Gilla-knappen nu och kommer att förändra dess funktion famöver (Gilla endast synliga för inläggets ägare).


Tycker faktiskt att det är en fördel att alla kan se vilka som gillat ett inlägg i problemlösartrådar då ett inlägg av någon mer okänd medlem med rätt lösning förstärks kraftigt när nån gammal forumräv gillar det och Leif A o Turbodiesel orkar nog inte lägga ner hur mycket tid på att skriva inlägg men ett gilla går ju väldigt fort

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

Henrik Larsson

#82 » 21:41:24, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

:off_topic: Tycker att Holger med co gör ett kanonjobb med att hålla ordningen på dett forum. Och att det blir meningsskiljaktigheter ibland det får man nästan räkna med när det är en massa olika personer som ska tycka och tänka om ditten och datten. Vilket moderatorerna på detta forum lyckas att hålla på en bra nivå tycker jag. :back_to: Men om man ska prata om Gilla-knappen så tycker jag att den funktionen som den har idag är det inget som helst fel på lätt att klicka på ett gilla istället för att skriva en tumme upp eller Gillar. Känns som att det blir renare trådar med knappen som finns idag och ja jag tycker, låt den vara som den är och inför absolut inte en Ogilla-knapp. Samt att alla borde :shake_hands: med varandra och glömma det schabbel som varit och istället se framåt mot sommaren kommande projekt och dela med sig av sina erfarenheter. :thummar: :thummar:

17 personer gillar det här inlägget.
Henrik Larsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:02:54, 29-01-2008
Ort: Härnösand
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Nu mera maskinlös.

magloman

#83 » 23:40:58, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

:buga:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Holger

#84 » 09:35:58, 07-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

:thummar:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

63an

#85 » 13:32:15, 07-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

2 grabbar som like gilla :vissla:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Michael Meier

#86 » 22:10:32, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pelle, det är varken ambivalent eller förljugenhet, jag skulle vilja säga kod i det sociala livet som vi omger oss med.

Flertalet har problem med att veta vad den innebär så du är absolut inte ensam om detta, fördelen som du har är att du kan tvinga dei till att följa koden, maskinistkoden om du vill :)

Anledningen till att du inte känner det tvånget/motivationen att följa maskinistkoden borde vara att du inte får bannor som känns på en gång, orsak och verkan är inte lika direkt som att lägga handen på en spisplatta eller klippa av fingertopparna i dynan på plåtsaxen.

Du har dock en briljant tankeverksamhet so du kan använda för att associera med, du kan aktivt välja bort vissa saker från dina inlägg, du önskar medhåll och lyckönskningar, pepp och goda råd.. du vill umgås på detta sätt med dina medmänniskor, det funkar gott på dina villkor, ett besök då och då kan du också stå ut med :)

Så här mye har du aldrig prat förut innan du hitta hit, ... det är litegranna därför vi sätter ut våra egna namn, många har redan accepterat maskinistkoden, det är enbart att haka på, det hör lixom ihop med att inte dyka upp naken på ett barndom, inte få svetsloppor i örat, köra ihjäl folk på övergångsstället och att tiga om vissa saker på maskinisten, du måste finna moroten i det.
/Michael M

1 person gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

pelle3

#87 » 23:03:58, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det ligger mycket i vad du säger mm,,,,,,det är när det dyker upp saker det rinner över av ilska,,,,,då finns det inga koder i världen som kan styra mej,,det är samma med bilkörning,,,,jag är världens trevligaste bilförare,,,tolerant med att folk kan göra fel just bara för det är ,,mänskligt,,,men det slår fullständigt över när det visas dålig attityd,,,,tex en bil i baken,,,,,,det är ett jätteproblem för mej,,,o ändå större problem för hulda,hulda brukar få köra när vi två ska någonstans,,,bara för att hon är skraj att det ska hända nåt våldsamt mot mej?
I dom ögonblicken spelar det inte någon roll om det är mike tyson som sitter i bilen bakom,,,,,han ska faan förklara varför han kör så nära för,,,,,,,,verkligheten är ju att det behöver inte vara någon i tysons storlek för att sänka mej,,,,det räcker bra med en lättviktare,,,,,,men jag tänker inte så då,,,,,,jag är farlig för mej själv helt enkelt.

Samma med maskinisten,, om jag läst eller råkat ut för något,,,,då blir det ju här,,,,,,,,men sen går det ju över på fem minuter.

Men då späs det ju på med ändå mer ilska när vissa människor tar en viss grupp av människor i försvar,,,,men skiter i andra grupper som utsätts för min vrede och ironi,,,,,det är bara den gruppen som ni vet som ska vara helt oantastbar,,,,,,då blir jag förbannad på dom som försvarar den gruppen men inte försvarar ett svenskt fyllo???

I samband med det så undrar ju varför inte moderatorerna ifrågasätter dom människorna som tänker så jäkla orättvist och omtalar det för dom.

Men men,,,jag är rätt säker på att om detta skulle ifrågasättas så skulle det inte vara lika roligt att klaga på andras inlägg,,,men så länge klagandes belönas med borttagna trådar o inlägg så kommer dom att hålla på.

Nu har jag kommit upp i varv igen mm ,,,haha.

Jag tänker speciellt på när jag skrev om syrran o deras familjs vistelse i tanzania,,,,,,,,vem på denna jord kan gå in o klaga på den berättelsen??? Det var en alltigenom sann historia,,,,,tycker själv att den var rätt ok berättad,,,men den togs bort,,,,,,,,var det nån utav dom som följer min tråd som fick den borttagen? Skulle isåfall vara intressant att få anledningen till det,,,det tog tid att skriva o sen bara borta,,,så trist det känns.

Det var ju inte jag som slaktade ungarnas kanin å käkade upp,,,,vad är det för människa som inte tål att höra vem det var?

Grr.

Jag går inte in här med nån slags beräkning att sprida nån propaganda,,,,,det är i regel när jag är ilsken eller inte mår så väl ,,då kan jag berätta saker som man ångrar i livet,,,,,,,min tråd är en spontan tråd från alla håll,,,,,,jag är inte ett smack intresserad av att diskutera nåt med invandring tex,, jag vet vad jag vet,,,,,o det kan ingen av er ändra på.

Jag tar ett exempel nu,,,lillhulda fick något pm ifrån en på maskinisten,,,,,,,det gällde invandringens lönsamhet i sverige,,,,,,det var en artikel ifrån aftonbladet,,nån tankesmedja som talade om vad lönsamt det var,,,,,,alltså,,,två miljöpartister och en vänsterpartist,,,,diskuterade och hade enigt kommit fram till att invandringen var lönsam,,,,, ,, alltså,,,jag tror inte att det är sant,,,den här maskinisten skulle omvända lillhuldas syn på invandringen genom att ta fram en sån artikel? Tre st som är för invandrig i samma debattklubb,,,varför inte bjuda in en motpol o debattera med? Vad är det för fel på folk? Detta skickades via pm.

Nu kommer väl detta att tas bort inom tre minuter,,,,annars blir vi osams på maskinisten.

Jag är precis den stollen privat som jag är här,,,,,,jag är nog som jag är,,,,tyvärr kan jag säga ibland,,,,,

3 personer gillar det här inlägget.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

pelle3

#88 » 23:17:54, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lägger till

Om det är nån som tyckef att mina inlägg ska tas bort för att jag lägger värderingar i det jag säger,,,,,,,han som käkade upp kaninen var en ,,,,,,,,,......,,,,,,, då la jag värderingar i i lägget.

När jag berättade att min systers man körde in en stor jätteskruvmejsel i tv apparaten,,,,,,la jag samtidigt till att han var läkare,,,då la jag till värderingar även då,,,,,men det inlägget får stå kvar,,,,,,det är så orättvist ibland.

Men detta är ju inget problem för holger att bemöta,,,,,du får inte prata politik,,,,,,sen har man inget att komma med.

Säg så här istället,,,,,vissa människor här på maskinisten och ute i samhället tål inte att höra sanningar sägas om vissa grejer,då tar vi bort dom inläggen även om det inte är politik,,,bara en vaktmästare som käkar upp några små barns kanin,,,jag ser inget politiskt i kaninstoryn.

1 person gillar det här inlägget.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

magloman

#89 » 23:19:23, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Varför tror du det skickades i pm och inte i ett inlägg som du gör nu?
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

pelle3

#90 » 23:21:54, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Antagligen av den anledningen att han tyckte det var så dumt att han inte ville att alla skulle läsa det,,,,,han trodde väl att hulda som är tjej skulle gå på svamlet

3 personer gillar det här inlägget.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se