Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Vart tog Gilla-knappen vägen?

101 inlägg • Sida 7 av 7
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

pelle3

#91 » 23:23:09, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Helt ärligt maglo,,,,varför togs historien om syrrans liv i tanzania bort?
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641



magloman

#92 » 23:48:54, 08-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kunde ju ev vara så oxå att vi inte ska skriva om politik här...

Ingen aning, kanske stod nåt mer i det inlägget som skulle orsaka diskussioner om sånt vi inte vill ha diskussioner om.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Michael Meier

#93 » 00:10:25, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Alltid fråga varför, varför är livet inte rättvist?, varför är vi människor?, varför håller vi inte avståndet till bilen framför, varför ska någon annan förklara det? varför inte du själv?
varför ska en gosekanin få hög uppmärksamhet när Ica Maxi kastar tvåtusenkilo kött färdigförpackat oskadat med obruten kylkedjan.
Varför låter amerikanarna pip piip med suddig mun?,
Varför måste vi åka till Norge för att utbilda oss i kaninslakt?



§
/Michael M

1 person gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Exs

#94 » 00:46:51, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Snubblade in i denna tråden nu och har inte ens märkt att gilla-knappen varit borta trots att jag tittar in titt som tätt. Jag har nog själv lite blandade känslor kring den och använder den inte värst mycket. Jag brukar försöka skriva en liten kommentar istället, men med handen på hjärtat så kunde jag nog använda gilla-knappen mer när tiden inte räcker till att skriva nåt och resultatet blir att jag inte ger skribenten någon bekräftelse alls på vad jag tyckte om hans/hennes inlägg.

Ska jag vara ärlig så får jag nog hellre en enda skriven kommentar till ett inlägg än tre "gilla", men å andra sidan tar jag hellre en "gilla" än ingenting alls. Den enda anledningen till det är egentligen att den personen som faktiskt tar sig tiden att skriva en kommentar ofta även kommenterar VAD de gillar med inlägget eller passar på att slänga in en fråga, tips eller idé när fingrarna ändå dansar på tangentbordet. Sånt kan jag faktiskt sakna ibland, men samtidigt kul med nån form av återkoppling via gilla-knappen i alla fall.

Detta om detta
/Erik, som nog kommer att använda gilla-knappen lite mer i fortsättningen.
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Samt diverse annat stort, smått och gott...

pelle3

#95 » 00:57:17, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

I tanzani slaktas det kaniner mm,,,,,,dom är inte utbildade i norge haha.tänk dej in lite i situationen mm,syrran med familj var i tanzania ,hennes man jobbade som läkare åt sida,,,,,,,dom fick ta in vindrutetorkarna ifrån bilen,,var kväll gjorde dom det,,,annars stals dom av ortsborna,,,,,,,dom hade barnen med sej för dom skulle stanna där i ett år,,,,,,,,barnen fick en kanin som dom fick tam efter ett tag,,,,,en gång när hela familjen var iväg ett par dagar så fick deras vaktmästare som även han var en infödd ortsbo,,,ta hand om huset o kaninen,,,,,,,,det första barnen gjorde när dom kom hem var att gå till kaninburen,,,,den var tom,,,,,,,då frågade dom vaktmästaren var kaninen var,,,,,inte en aning sa han,,,,på sitt språk,,,,,,,,,,till slut kom dom på att han ljög,,,han hade slaktat kaninen o ätit upp den,,,,,då var ungarna ledsna,,,, ,,,,,det var ju synd att min syster inte visste att ica maxi slängde kött,,då hade ju hon kunnat sagt detta till barnen,,,,,,,då hade dom inte blivit så ledsna,,,,eller hur mm.

Vid ett annat tillfälle så krockade dom med en tankbil som körde mitt i vägen,,,, min syster fick en massa frakturer på benen bla,
ambulans var inte att tänka på,,,,,dom fick åka med en gammal lastbil,på flaket,,,,på samma flak var det några ortsbor som åkte med,,,,,,,min syster svävade imellan halvvaket tillstånd o medvetslöst tillstånd,,,,vid hennes sida var det en för min syster okänd ortsbo som tog min syster på brösten,,,det fick håkan se ,,,läkaren alltså,han blev ju vansinnig,,,,sen fortsatte berättelsen med att dom kom in i nåt som skulle föreställa ett sjukhus,,,,,o att hon var riktigt illa däran.

Sen avslutade jag berättelsen med att säga vad man överhuvet taget ska besöka såna där länder för? O att det är skönt att jag slipper vara där......

Vad är felet,,,,,kanske att jag använde inföding istället för ortsbo,,,,,inte säker på det,,,men jag vet säkert att jag aldrig använde n,ordet

Vad är felet,,,,,,är det hos mej eller hos dom som gnäller så fort det är nåt som inte ska komma fram?
Jag tror att felet är att ni har böjt er för gnällisarna,dom har blivit vana att det går att få igenom sina protester,o då håller dom på just bara för att det går deras väg.

En fråga,,,bara en fråga,,,varför tas ett negativt inlägg om en invandrare bort men ett negativt inlägg om ett svenskt fyllo får vara kvar? En följdfråga,,,,,,varför anmäls det förstnämnda inlägget för,medan det inlägget om fyllot får stå kvar?
dom här frågorna är relevanta,,,,,,dom förtjänar ett juste o ärligt svar,,,,att bara hänvisa till politik känns inte som det stämmer.

Jag känner inte ett smack för den här diskussionen,,,,,för det finns inte en chans att framföra nåt utan att det blir fel.

2 personer gillar det här inlägget.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

Exs

#96 » 01:31:28, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tror det är såhär Pelle. Hela samhället är ganska infekterat av både invandrardebatten och annat, och ett inlägg kring just sådana ämnen får lätt en negativ underton eller kan lätt uppfattas som att de har det oavsett om så är fallet eller inte. Och eftersom vi nu fått lära oss detta i tråd efter tråd så tycker åtminstone jag att vi kan ligga lite lågt med snacket om andra kulturer och politiska åsikter här eftersom det inte gynnar forumet det minsta när det spårar ur gång på gång. Bättre att fokusera på sånt som gör forumet trevligt och kamratligt och inte minst maskiner :grin: Det är ju trots allt maskinintresset och relaterade ämnen som gjort att vi alla sitter här och läser på detta underbara älskade maskinforumet :grin: :thumme:

Jag kan nog hålla med om en del synpunkter du har på dagens samhälle, men jag väljer att inte säga nåt för jag vet att det inte tillför nåt vettigt utan skapar bara osämja. Anledningen till att just du kanske behandlats lite extra hårt nån gång Pelle handlar nog mest om att du visat ganska väl vart du står i diverse samhällsfrågor och då är det extra lätt att det blir osämja även av en liten kommentar. Garanterat inget illa menat mot dig, bara ett försök att förhindra att det mysiga stearinljuset återigen blir en skogsbrand om du förstår vad jag menar :thumme: Om du tycker jag är ute och cyklar helt med resonemanget så diskuterar jag gärna vidare via PM för alla andras trevnads skull :thummar: :shake_hands:

Detta är absolut inget illa menat mot dig Pelle, eller någon annan heller för den delen och jag hoppas att det inte uppfattas negativt av någon.

Alla är vi olika, tycker olika osv och ibland är faktiskt den bästa och lättaste lösningen att göra på forumet som var man gör lite till vardags, nämligen att knyta näven i fickan, släppa det och gå vidare :thummar:
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Samt diverse annat stort, smått och gott...

pelle3

#97 » 02:47:25, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej,ex,,,,du är inte ute o cyklar,,,,,o jag tar inte illa upp på nåt vis,,,,inte,,,,,utan problemet är jag själv,helt klart,,,,,jag tillhör dom där stollarna som inte kan hålla truten helt enkelt,,,,,inte dom som knyter näven i fickan,,haha,,,jag klarar inte av detta fullt ut,,,har blivit bättre i takt med pillren,,,,,,men ska det bli nolltolerans så får jag nog dubbla dosen,,,,,,,,men visst vore det bra om man bara kunde flyta omkring som dom flesta andra gör,,,,,,men när det hettar till så blir jag tvärilsken,,,,,då måste det ut.

Jag är säker på att det blir bättre sen
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

jörgen.ottosson

#98 » 06:52:03, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pelle, problemet är inte att du ilsknar till när du ser något som du tycker är orättvist/fel/ljug/ eller något annat.......problemet är att flera gör det......och för olika-/helt andra -orsaker.

exempel:
Du blir förbannad för att någon borrat fel hål så skruven inte passar, och skriver att den som borrat är "dum i huvet" ......någon annan blir förbannad för att du kalla någon för dum.....en tredje blir förbannad för att du skrivit "huvet" i stället för "huvudet" och kommenterar att du inte kan skriva.......en fjärde blir förbannad för att nummer tre hoppar på ett handikapp .....osv...

= det blir en stor soppa!

Ett förslag:
Prova skriva att svar, i ett ordbehandlingsprogram (eller någon annan stans) när du blir förbannad. Vänta nån timma, och läs vad du skrivit innan du klistrar in det i ett svar och postar ......då får du både reagera, och har en chans att ändra något om du ångrar dig efter att ilskan lagt sig lite.
Deus ex machina

6 personer gillar det här inlägget.
jörgen.ottosson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:47, 04-01-2009
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: sandvik sl-350
liebherr a500s
scania lbs 140
KL 121B

pelle3

#99 » 14:19:25, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har en massa bra poänger där jörgen,helt klart är det så,,,,,,,,det som du säger försöker jag praktisera,,,,,,kör jag bil o nån kommer ifatt mej så kan jag reagera på två vis,,,,,är det rätt dag så kan jag åka av vägen o släppa om,,,,,,fel dag ,som det oftast är blir jag vansinnig,en del människor kan alltså komma ifatt mej på motorvägen,,,,,,två körbanor? Dom lägger sej tätt bakom mej ändå? En dag som jag släpper det finns inte,,,jag hatar ointelligenta människor,,,,dom tänker inte,,,det retar livet på mej.

Likadant när jag skriver här,,,,,,om jag väntar tills den värsta ilskan lagt sej tänker jag,,,,,,vissa dagar klarar jag det,,,men dom flesta dagarna måste det komma ut,,,,o då är allt i gång.

Om jag vänder lite på saker o ting,,,,,,,,om jag har en sån dag så att jag skriver nåt om sånt som vissa inte tål att höra,,borde inte dom ,,vissa,,,ta till sej dina tips också? Jag ska inte på något vis utnyttja min mentala hälsa,,,men det är ju säkert det som ligger till grund för att jag inte kan tygla mej ibland,,,,,,,men om nu det är så att vissa personer inte tål det jag skriver,,,,gör då som jörgen föreslår,,,skriv ner svaret till mitt inlägg,,,vänta en timma,,,,tills er vrede lagt sej,,,,,sen raderar ni ert svar ,som var skrivit i ilskan,,,,,,då uppstår det ju inte någon diskussion,,,,,,,,,för jag kommer inte att älta nåt mer om det jag sagt,,,det räcker för mej att jag fått ur mej det som trycker mej,,,sen är det klart från min sida.

Det borde ju rimligtvis vara lättare för mentalt friska personer att kunna hålla sej o inte hoppa på mej när jag skrivit något,,,,?

Då pratar jag om min egna tråd,,,,,där jag avhandlar allt mellan himmel o jord,,,,,,om jag går in o jäklas med andras trådar blir det ju skillnad tycker jag,,,men i min tråd vill jag bestämma,,,,,,på detta vis så kan ju alla som inte gillar det jag skriver välja bort min tråd,,,,,,,,,därför tycker jag att det största felet gör dom som tjafsar imot det som jag tycker,,,på min egna konstiga tråd,,,,för den tråden är ju konstig,,,helt klart,,,,,tror inte det är många som skulle lämna ut o bjuda på sej själv som jag gör,,,,,,jag har som sagt inga som helst problem med att idiotförklara mej själv,,,,,,,,,,,hur många känner ni som skulle berätta att dom förstört en hydraulmotor för sjutusen kronor,,,,för att dom glömde spola rent slangarna? Nää just det.

Som jag tänker så känns det så här,,,,,,,dom som har bekymmer med vad som skrivs på min tråd,,,,,gå inte in på den tråden!
Om nån klagar på nåt som skrivs på min tråd till moderatorerna,,,,,,säj till dom att dom inte ska läsa tråden,,,det finns massor med andra trådar att läsa.

det som jag berättar om ligger mej ju nära till hands,,,,ofta självupplevda händelser,,,,det skulle vara STOR SKILLNAD om jag inriktade mej på att sprida saker o sätta i system negativa saker om invandring osv,,,,men så är det inte,utan dom få gånger jag tar upp det så är det nåt som jag har upplevt o gått o funderat på.

Ett exempel,,,,,,,,för ett tag sen så var det en kille som hade haft en partiledare på besök i sin verkstad,,,,,det lades ut på hans egna tråd,,,,,,jag tål inte den där partiledaren,,,skulle kunnat skrivit nåt jäkligt vasst om det,i hans tråd,,, men det gjorde jag inte, det kändes inte bra att skriva honom på näsan om något som han tyckte,,,,o att anmäla inlägget för att det var politiskt inriktat finns inte i min världsbild,,,,,

Så VARFÖR VARFÖR VARFÖR måste några få av er komma in o mästra mej för?

1 person gillar det här inlägget.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

63an

#100 » 15:31:29, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Väderkvarnarna Pelle de snurrar på men erkänn att du är skicklig på att manipulera moderatorerna, snart tar de parti för dej! De är nog din uppväxt som gör att du nöter på å vänder allt till din fördel! Tyck synd om mej iställe jag behöver bli kliad på ryggen en stund också :lmao:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

magloman

#101 » 16:09:08, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

@pelle3 Tycker inte om att du säger vi andra "friska" människor ska rätta sig efter dig.
Vi andra är lika sjuka som dig och klarar inte heller av att hålla käften heller utan "vill få ur oss" massa saker. Inte bara du som har det behovet!
Jorden kretsar inte runt dig allena.

Tror det enklaste är att alla håller sig till reglerna, om inte så leder det till varningar, sen avstängning.

Klart, problemet löst!

Nu behöver vi inte diskutera det något mer :thumme:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se