Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Vart tog Gilla-knappen vägen?

101 inlägg • Sida 5 av 7
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

LeifAndersson

#61 » 08:30:32, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men tänk till lite nu! Det är väl ändå lite skillnad med nyttan av en gilla och ogillaknapp!
Eller är det frågan om en rättvisefråga för forumfunktioner. Alla knappars lika värde eller så?
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



Mattias Petterson

#62 » 09:05:16, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tycker det blir lite väl mycket nordkorea inspirerande med bara ett alternativ, om man inte gillar något måste man väl kunna säga ifrån?
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...

1 person gillar det här inlägget.
Mattias Petterson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:14:17, 30-06-2009
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Örn skolsvarv
Blomqvist bs 600
Fräs okänd
Reime verktygsslip
Och andra bra och ha prylar

Mattias Petterson

#63 » 09:08:19, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

LeifAndersson skrev:Men tänk till lite nu! Det är väl ändå lite skillnad med nyttan av en gilla och ogillaknapp!
Eller är det frågan om en rättvisefråga för forumfunktioner. Alla knappars lika värde eller så?

Om någon tex skrotar ner någon gammal raritet är det väl bättre med en ogilla knapp än en gilla knapp??
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...
Mattias Petterson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:14:17, 30-06-2009
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Örn skolsvarv
Blomqvist bs 600
Fräs okänd
Reime verktygsslip
Och andra bra och ha prylar

Truk

#64 » 09:11:20, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mattias Petterson skrev:Tycker det blir lite väl mycket nordkorea inspirerande med bara ett alternativ, om man inte gillar något måste man väl kunna säga ifrån?


:vissla:
I förstaud vöre hä skul gå då i såg vöre hä gick
Användarvisningsbild
Truk
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:21:26, 24-10-2008
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: 218

Holger

#65 » 09:14:45, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har lagt tillbaka Gilla-knappen nu och kommer att förändra dess funktion famöver (Gilla endast synliga för inläggets ägare).

Mattias, vi försöker att undvika att uppmuntra till negativt (det blir tillräckligt av det ändå och jag tror att negativ "inställning" kräver motivering). Av den anledningen har även de negativa smilisarna låg prioritet.

Albert, Maskinistens Gilla är rent internt.

pelle3 skrev:Om jag skriver ett inlägg där jag beklagar mej över att bilskatten ska höjas,,,,,,,,då är det ok,,,,det har med vår hobby att göra.

Ja

pelle3 skrev:Om jag skriver ett inlägg om att bilskatten ska höjas,,,för att vi måste ha pengarna att förbättra våra vägar med,,,,,är det ok att påstå detta? Eller är det dö-snack?

Ok

pelle3 skrev:Om jag skriver ett inlägg om att bilskatten ska höjas,,,,för vi måste finansiera massinvandringen,,,,,,var är vi då harley?är det ok om vi skriver så? När brister det o blir dö-snack? Är det när invandring näms som det blir dösnack?

Nämn inte massinvandringen, gör du det startar du genast mass-slagsmål och eftersom du vet det (jag har ju bara påtalat det X antal gånger!) måste jag tro att du vill ha denna osämja!

Det har ju fungerat bra att skippa detta tema ett tag!
Fortsätt med det.
Det finns andra forum som välkomnar inlägg om/mot/för massinvandring, använd dem istället. Men tänk på att de kanske inte vill ha maskinsnack och raderar det. :grin:

13 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

dc_lindberg (trådstartaren)

#66 » 10:01:25, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Wow - vilken sans det blev helt plötsligt ;)
:thumme:

Ogillaknapp jag ogillar - det är liksom fel väg att gå om man ogillar något som någon annan skrivit.
Följande alternativ är nog bättre:
- strunta i inlägget/texten
- känner man att man bara inte kan låta bli, skicka PM eller e-brev till författaren
- i värsta fall, sluta titta på/i den tråden; har det spårat så har det spårat.
Att "annonymt" skicka "jag ogillar det du skriver"... vem vill själv bli drabbat av en så ytlig reaktion? Man vill ju få en chans att förklara sig så den som reagerade negativt får en chans att ändra sig (utopikern i mig har talat...) - det kan vara så lite som ett komma som hamnat fel, eller uteblivit... Sedan har vi alla olika spårkbruk, beroende av utbildning, uppväxt, omgivning, osv etc vilket kan leda till oandade reaktioner över samma ord... för ord har olika betydelser i landets olika hörn... och inom olika åldersgrupper... Detta är inte en fräck tråd, men tänk på vad ordet gänga betyder i olika sammanhang och i olika delar av landet och hos olika åldergrupper... hamnar ordet i ett oklart sammanhang... ooops.., ;)

En god bekant till mig blev rosenrasande på mig när jag översatte och försökte förklara begrepped att brodera ut en historie. Personen är englesktalande... ordet på brittisk engelska är embellishment, vilket på gatunivå i stor amerikans stad har fått betydelsen "blå ljuger"... å hur ända in i... skulle jag kunna veta om denna lokala vantolkning?!...
Upprörda känslor kan alltså uppstå ur intet så att säga...

I olika epoker är olika begrepp och ord för känsliga för att användas...
I vår nuvarand epok så har mycket av det som är utmärkande svenskt blivit kraftigt krängt av annan, till den grad att vi inte längre får använda begrepp och ord som är svenska, tillhör vår kultur, och i mångt och mycket är helt i avsaknad av laddning... å så har vi drabbats av förvräningen av vår kultur likt "embellishment"... Vi "äldre" tänker inte på detta alls - vi måste tyvärr aktivt "censurera" oss själva... å jag har inte lättare för det än andra, o dumheterna får det att koka inombords här med - men, som Holger sagt till så många gånger om:
LÅT BLI !
Ser moderator att jag klampat i klaveret med olämpligt ordval förväntar jag mig en personlig "aja baja!", och att ordet/frasen stryks i inlägget. Ser det -inte- som censur, utan som aktiv hjälp med fokus på att undvika att skapa konflikter; dvs som ett positiv åtgärd för foruments existens och funktion.

Stort tack till Webmaster, och Moderatorer, för allt det otroligt fina arbete som sker med att hålla Forument trevligt och givande!
:thummar:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

BM 4 ever

#67 » 10:21:48, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Införa en HATknapp? :djaevul:

:lmao:
Slava Ukraini !
Användarvisningsbild
BM 4 ever
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:37:39, 01-03-2014
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 8350 -03
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 646 -79
BM 422 -7?
CaseIH 1056 -90
IH 585 -85
Case 1270 -74
Volvo T24
HakoTrac 4100 -96

V8Druid

#68 » 11:55:48, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

WOW!!!!!! :uupps: :uupps:

That generated some debate :vissla:

Nice to see it back this morning though Holger :thummar: :grin: :grin:
If it's got tracks, wheels, t*ts, or an engine, at some point it's gonna give you trouble!! :uupps:

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
V8Druid
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:48:20, 19-02-2015
Ort: Druid central, just East of Pandy, Nr. Abergavenny, S. Wales, UK, 3rd rock from the Sun
International
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: '99 15 tonne Hydrema Weimar M1500 compact wheeled excavator with Druidfab VA-r tilt rotator (rototilt)
'86 JCB 3CX SITEMASTER Extradig --SOLD
2002 JCB 8015 - 360 excavator
'97 6 tonne swivel skip Thwaites dumper
3 tonne Tico Humperdumper
Fleming Manor Micron 1/2 ton walking excavator

pelle3

#69 » 12:43:10, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger,,,,,
Nämn inte massinvandringen som du säger,,,,,,,då är det ju som jag säger,,,,,,,prata gärna politik,men nämn inte invandring,,,,,ialla fall inte i negativa former,,,,,,,,för då startar du osämja,,,,,,,,,,,,men om du talar om det positiva med invandring,då får du säga vad som helst,,,,,,,för dom andra maskinisterna får inte bemöta detta,,,,,för att då pratar dom negativt om invandring o då blir dom genast nertystade av er,,,,,,,,,,,,,

Jag är inte nåt intresserad av att skapa bråk,,,,,men om jag har en åsikt så står det ju för mej,,,,,andra behöver ju inte tycka så,,,,men det ska väl inte tystas ner o kvävas..

Nää,lite ärligare i reglerna borde nog ni kunna vara,,,,,,,,mitt förslag är som sagt,,(ironiskt),,,,,prata inte om invandring i negativ anda,,o då är det en liten klick som tar illa vid sej
,,,ipositiv anda går vi med på allt ni kan komma på om invandring,,,o ni som skulle komma på tanken att bemöta det positiva om invandring kan lägga ner direkt,,,,,för då genomskådar vi er,,,,,,vi vet att ni är ute efter att skapa osämja,,,,,men jag förstår att det är svårt,,,,,,,,,

Vad är det för fel i att ha såna här diskussioner? Det skapar dålig stämmning?vi är väl en hög med vuxna människor,inte någon religös sekt som lever i nån drömbubbla?

3 personer gillar det här inlägget.
pelle3
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:15, 30-06-2014
Ort: motala
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 1641

bonnen513

#70 » 12:46:21, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

släpp det o gå ut och gör färdigt minilastaren

9 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

Holger

#71 » 12:50:16, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var skrev jag om "negativt" eller "positivt"?
Skippa det temat helt, det fungerar inte online!

Jag är inte nåt intresserad av att skapa bråk

Det vet jag Pelle

Det skapar dålig stämmning?

Ja

vi är väl en hög med vuxna människor

Ibland tvivlar jag ...

bonnen513 skrev:släpp det o gå ut och gör färdigt minilastaren

:thummar:

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

jannejoel

#72 » 12:56:15, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

63an skrev:Ja vilken diskussion? Finns alla shatteringar om åsikter, de är ju bevisat gång efter annan att jag kan inte förstås när jag skriver å lika förbannat så har jag tror jag runt 55 000 gilla i sparbanken de liknar ju bitcoin för de finns inte längre! Undrar bara varför jag blivit gillad när ingen förstår :skratta3: :skratta3:

Jag kanske eventuellt har gillat nåt av dina inlägg men det måste nog säkert ha varit efter att Palle försäkrade att du skriver bra!
jannejoel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:18:29, 09-02-2015
Ort: Västerbotten
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L25B

ÅÄÖ

#73 » 13:53:58, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett frågetecken, eller 'kliarsigihuvudet', kunde vara bra att ha ganska ofta.
Då kan man visa att man inte förstår, eller är tveksam till rådet/tipset. Beroende på vad det handlar om i tråden..

(Men inget ogilla!)
ÅÄÖ
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:56:50, 01-04-2015
Ort: Mitten
Sverige

Holger

#74 » 14:01:46, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då är det nog bättre att skriva ut exakt VAD det är man inte förstår ...
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

jannejoel

#75 » 14:02:04, 06-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Håller med dig. Men nämner inga namn. Eller siffror

1 person gillar det här inlägget.
jannejoel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:18:29, 09-02-2015
Ort: Västerbotten
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L25B


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se