Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Maskinmarknad.net kvarstående annonser

8 inlägg • Sida 1 av 1
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

Filijox (trådstartaren)

#1 » 09:03:32, 08-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har kollat lite på köp/sälj-delen då jag är ute efter specifika maskiner men tröttnat för de flesta annonser är taggade som "SÅLD". Känns t.ex onödigt att bläddra genom 9 sidor med 89 st traktorannonser när det ändå bara är typ 20 som fortfarande är till salu. Mitt tips är att radera alla annonser där objektet är sålt så blir det mer intressant att sitta och bläddra.

Bara en tanke...

6 personer gillar det här inlägget.
Filijox
 



LeifAndersson

#2 » 11:46:56, 08-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag läser massor av annonser varje dag på nätet, men det är något med utformningen på Maskinmarknad.net som gör den obekväm att följa och svåröverblickbar. Jag kan inte sätta fingret direkt på vad det är men det blir så man inte tittar in där så ofta för det är helt enkelt inte bekvämt att sappa runt i det formatet som det är utformat nu :sad:
Formatet är helt enkelt inte smidigt och sökalternativen är alldeles för många för att ge någon hjälp. På något vis borde det bli mer lättanvänt och överskådligt och delas app i några få men tydliga grupper för att bli mer användarvänligt.
På en maskinmarknad borde det räcka med fyra-fem undergrupper för att det ska bli enkelt överskådligt.
Tittar man in så blir det att man kollar de senaste annonserna bara, och när man kollar av så sällan så blir det mycket man missar som då sökt sig ned i spalten.
Som det är nu så blir det lite som att antikviteter och jordbruksmaskiner skulle samsas på samma sida när man söker av blocket.
Rätt och slätt tror jag det skulle behövas ett enklare system för att söka av lagom breda kategorier, men de måste ändå ha någon gemensam nämnare som förena innehållet kategorin. Att det blir bekvämare att navigera på sidan helt enkelt.
Och att varorna taggas som sålda när man någon gång tar sig tid att gå lite på djupet retar en bara när man inte hittade dem när det var aktuellt! Bättre då att såld vara raderas så slipper man reta sig på att man inte lyckades uppmärksamma den i tid. Annonser är färskvara och historiskt material på en maskinmarknad är ointressant.
En maskinmarknad blir inte bättre för att den blir komplicerad att följa för att se ut som den har större volym än den i själva verket har, tvärtom tror jag att det bromsar tillväxten. :sad:
Har rekommenderat sidan för några som sysslar med maskiner, men de har tyckt den varit för otydlig och valt att inte testa en annons av den anledningen, och man kan ju inte säga mycket om det när man upplever det på liknande sätt själv. :sad:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

MN

#3 » 11:53:34, 08-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har inte ens fattat hur man lägger upp en annons där... :uupps: :screwy:

MN

1 person gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

gaffa

#4 » 12:51:59, 08-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag blir trött på att bläddra igenom sida efter sida med järnbitar och aluminiumbitar när jag är intresserad av mer traktorrelaterade prylar.
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager
gaffa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:54, 22-03-2008
Ort: Skånes centrum
Maskin: Volvo Typ 230
Svoboda
Johnston Harvester
MF 35
Fordson

Iznogoud

#5 » 13:00:08, 08-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har kollat några gånger, aldrig mer är min personliga uppfattning.
Maken till svårsökt och svårläst annonssida får man leta efter. Blocket framstår plötsligt som en seriös sida i jämförelse.
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot

islander

#6 » 13:07:33, 08-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tycker det är överskådligt, t.ex. i kategorin traktorer finns det 83 annonser medans i traktorer 40-59HK finns det 21 annonser om man tycker 83 är för många att titta på..
islander
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:58:56, 02-11-2012
Ort: Kristianstad
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 6930
JD 6310
Volvo L70

Holger

#7 » 16:02:37, 25-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för ert feedback.
Det primära syftet med maskinmarknad.net var att få bort oseriösa annonser och annonsörer, alltså sålla bort bedragare.
Vi ska se om vi inte kan få till ett bättre format. Men det är svårt eftersom vi måste använda en färdig applikation.
Ni HAR sett kategori-menyn förmodar jag.
Startsidan visar de nyaste annonserna, men man kan ju dyka in i kategorierna istället.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

magirus (trådstartaren)

#8 » 22:29:53, 25-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blir säkert bra de där om man ger det lite tid och vi som användare talar om vad som vi upplever bra /dåligt!
Holger tar juiaf in det vi säger, bara vi säger det... :thummar:
magirus
 


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se