Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Trådar med bara en ända.

6 inlägg • Sida 1 av 1
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

Åsa-Nisse (trådstartaren)

#1 » 10:00:13, 13-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tycker det är dåligt av folk som skriver en tråd där många medlemmar engagerar sig med både tips :idee3: och sakkunskap :klia: , och sen bara dör det ut utan resultat :myzsko: .
Det vore inte så svårt att avsluta en tråd med att beskriva om och i så fall hur man löste frågeställningen :skriva2: .

11 personer gillar det här inlägget.
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm



dc_lindberg

#2 » 10:25:05, 13-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vilket är ett av skälen att jag ibland, till vissa medlemmars förtret, väljer att svara på/lyfta en gammal (...många då) tråd.
"Man" vill ju veta "hur gick det se'n då?!"

Samtidigt är det allt vanligare att TS tackar och presenterar resultat/lösning/val av åtgärd; som ett avslut på sin del i den startade tråden.
Min tråd:
Biltema, pinnsvets, SIP, Weldmate 140
I den finns mitt avslut. Sekundärlindningen är trasig - men kolla hur tråden fått ett eget spännande liv därefter ;-) :-)


I viss mån är det väl till oss alla att "knuffa" lite på den TS som väljer att lämna oss med en "Cliff Hanger", att istället ge oss slutet på historien ?... ;-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Michael Meier

#3 » 11:45:32, 13-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

:slag2: :)
/Michael M

1 person gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Michael Meier

#4 » 11:47:56, 13-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Än värre är när TS redan är borta när svaren börjar komma, det känns lite onödigt.
/Michael M

2 personer gillar det här inlägget.
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

dc_lindberg

#5 » 14:37:48, 13-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har man skapat en tråd och ställt en fråga, eller öppnat för ett ämne, så tycker jag personligen att det finns en form av moral ("social kompeten") att man också håller lite koll på sin skapelse och bemöter inlägg i den o inte bara överger den.

Trådar man skapa vet man aldrig var de tar vägen iof se bara min mycket seriösa fråga om däckjärn, en specifik form av däckjärn - totalt omöjligt att styra det bångstyriga flerspannet; de vill helt enkelt inte dra åt samma håll, o absolut inte mitt håll!...
Däckjärn
Än se'n då. Är ju inte alls viktigt i det stora hela. Svaret på min fråga kan jag nog bara få genom att köpa ett par o prova själv... :vissla:
Tråden får leva vidare sitt liv. Man får hålla lite koll på den då o då - den kan ju arta sig ;-)

Samtidigt så kanske just dessa exempeltrådar är ett par sådana där Moderat borde gå in och klippa av dem o flytta utvikningarna till nya trådar?
När jag ser tydliga vägval så händer det att jag skickar PM till moderat med fråga om det kanske vore en bra lösning - o de flesta gångerna "Marjarsinar" då moderator friskt och resolut ;-)

Se'n har vi det där med nät troll... vi har haft ngt st varav ett åter vaknat till liv... svåra tingestar att tampas med... Moderatorerna på Maskinisten har hanterat sådana på ett ytterst föredömligt sätt under alla år jag fått vara med på Maskinisten. För det förtjänar de helt klart en utmärkelse!
:buga:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

wol

#6 » 15:34:58, 13-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta har jag också funderat på och om man har gett ett förslag på en lösning då är man ju givetvis nyfiken på om det var just detta som löste problemet eller om det fans en lösning som var bättre.
Rent allmänt så finns det många intressanta och lärorika trådar även om man inte kan bidra med något vettigt och då vill man ju gärna se slutresultatet.
Det är ju så man lär sig nya saker och detta forumet har gett mig mycket ny kunskap om sådant som jag inte hade en aning om tidigare.

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
wol
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:46:32, 26-02-2012
Ort: Marks kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: -
MF 699 -85.
MF 135 -75.
MF 35x -65.


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se