Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Ofta förekommande fel idag

22 inlägg • Sida 2 av 2
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

Holger

#16 » 12:37:37, 11-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har Gateway-felen gått bort?
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test



torbjorn_forsman

#17 » 12:54:03, 11-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur man tar bort cookies beror inte bara på vilken slags dator/operativsystem man har utan även på vilken webläsare man använder.
På Firefox går man t ex via menyn "Verktyg", väljer Inställningar där. Då får man upp en ny flik med en websida, uppe till vänster finns en hänglåsikon och så står det "Sekretess och säkerhet". Klicka där. På den sida som då kommer upp, finns det en rubrik Historik, och därunder "Du kanske vill rensa ut tidigare historik, eller ta bort enskilda kakor.". Klicka på "ta bort enskilda kakor", då får man upp en lista över alla websiter som någonsin har satt cookies i ens webläsare. Klicka på > till vänster om "mappikonen" för en viss site för att se vilka cookies just den har satt, markera de du inte vill ha kvar och klicka sedan "Ta bort valda". Det är mycket enklare om man vill rensa bort alla cookies eller all historik, men då får man ju räkna med en del merarbete i efterhand - efter en sådan rensning kommer webläsaren inte längre ihåg sparade lösenord och sånt.

2 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

igelkottar (trådstartaren)

#18 » 13:37:12, 11-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

1. Ett bra program för att ta bort cookies är Piriform CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner
Är det vissa Cookies man vill ha kvar så går det utmärkt att göra detta under Alternatv->Kakor
samt en massa andra inställningar. :vissla:

2. Inta haft några felmeddelande alls idag Holger. :thumme:

Edit: Stavfel
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

Loke

#19 » 16:40:33, 11-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Har Gateway-felen gått bort?

Inget gateway idag men riktigt hundra är det inte, lite väl lång väntetid mellan "knapptryckningarna", samt att sidvisningarna liksom inte uppför sig som det ska, vissa sidor en lång väntan, andra dyker upp nästan direkt, det är alltså Maskinisten jag talar om. Det segar helt enkelt mellan varven.


Loke
Senast redigerad av Loke 16:42:34, 11-12-2017, redigerad totalt 1 gång.
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Holger

#20 » 16:41:54, 11-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mysko, blixtsnabbt här sedan lång tid tillbaka
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Loke

#21 » 17:21:33, 11-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Mysko, blixtsnabbt här sedan lång tid tillbaka

Nu har jag gjort en rensning och även "hårdstartat" eller va fan det kallas, (har en gammal ipad) och nu verkar det gå bättre. Men det är något med Maskinisten ibland som segar ned plattan något hemskt, det kan vara en tråd som går jäkligt tungt, tex att bilderna inte vill visas i sin helhet. Eller att en tråd inte går att öppna. Efter en sån grej brukar resten av maskinistsurfningen gå väldigt segt.

Tar ett exempel som hände för några veckor sedan. Alla trådar går fint att öppna, surfningen går lätt. När jag kommer till en specifik tråd som jag vet innehöll bilder så gick inte den att öppna, efter att jag testat att öppna den så blev ipaden helväck. Startade om ipaden, allt gick bra ända tills jag testade den aktuella tråden igen, åter igen blev ipaden nersegad nåt hemskt. Vad beror sånt på, är det fel format på bilderna i inläggen eller är det något annat som spökar?

Ibland kan även ipaden sega ned sig om det är bilder i ett inlägg, bilderna vill liksom inte ladda, trots att jag kollat igenom en massa trådar med bilder så kan det bli så helt plötsligt. Och det är bara här på Maskinisten detta fenomen uppkommer.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

magirus

#22 » 20:16:42, 11-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inga Gateway-fel idag men håller med Loke om att det understundom går segt, tyvärr random.
Har min Firefox inställd att rensa cookies etc varje gång den slås av så där är "rent" varje gång jag startar.

Kan tänka mej att de e nåt digitalt som ställer till det :vissla:
magirus
 


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se