Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Ta bort ointressanta/onödiga trådar enkelt från flödet.

11 inlägg • Sida 1 av 1
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

LeifAndersson (trådstartaren)

#1 » 10:01:43, 18-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skulle det var möjligt att med ett enkelt system ta bort vad man tycker ointressanta och urflippade trådar ur flödet. Ignorera användare tycker jag är onödigt, användaren som sådan kan ju vara intressant i ett annat sammanhang. En ruta vid "bevaka denna tråd" med texten "ta bort denna tråd från mitt flöde" eller något sådant vore perfekt. När trådar som man tycker är totalt ointressanta dyker upp gång på gång, så gör det att ens intresset för forumet avtar och det är tråkigt. En enkel funktion man kan ta till när man märker att det här är inget för mig, och helt enkelt inte vill ha tråden i flödet i fortsättningen skulle vara önskvärt. :thumme:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

11 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



Hymax

#2 » 11:51:43, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag kanske kommer ihåg fel men fanns inte det förut.
"Markera tråd som permanentläst" eller nåt liknande.
Jag hade uppskattat en sån funktion. Det behöver inte vara en dålig tråd men den kan handla om något som man inte är intresserad av.
Jeep driver med alla !
Hymax
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:30:35, 07-07-2007
Ort: Orust
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Jcb JZ 70, CaseIH Maxxum 5150 Pro

Holger

#3 » 12:05:25, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan,

jag ska kolla på detta.
Jag tror inte detta går som standard.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

ÅÄÖ

#4 » 19:25:32, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kanske OT....
Lite mindre drastiskt, men saknar funktion för att 'markera hel tråd som läst',
Typ-exempel är om man vill börja följa Associationstråden så kan det vara måånga sidor att klicka igenom för att komma till sista när man väl därefter klickar på 'Visa olästa'
ÅÄÖ
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:56:50, 01-04-2015
Ort: Mitten
Sverige

Holger

#5 » 20:20:02, 19-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, men det där är lite trixigt. För vart ska forumet leda dig när du har klickat på "Markera hel tråd som läst"?

I mitt fall: jag läser ALLTID via "Visa olästa inlägg".
Jag brukar klicka på sista lilla knappen om jag verkligen vill att allt ska vara läst. Den lilla knappen leder dig till absolut sista inlägget i hela tråden:

Bild


Men om du går via "Visa nya inlägg" så har du ett litet kryss som markerar hela tråden som läst direkt och avlägsnar den ur listan tills ett nytt inlägg skrivs i tråden:

Bild

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

roddjer

#6 » 14:41:50, 27-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

LeifAndersson skrev:Skulle det var möjligt att med ett enkelt system ta bort vad man tycker ointressanta och urflippade trådar ur flödet. Ignorera användare tycker jag är onödigt, användaren som sådan kan ju vara intressant i ett annat sammanhang. En ruta vid "bevaka denna tråd" med texten "ta bort denna tråd från mitt flöde" eller något sådant vore perfekt. När trådar som man tycker är totalt ointressanta dyker upp gång på gång, så gör det att ens intresset för forumet avtar och det är tråkigt. En enkel funktion man kan ta till när man märker att det här är inget för mig, och helt enkelt inte vill ha tråden i flödet i fortsättningen skulle vara önskvärt. :thumme:

- :thummar: - Håller med.

@ Holger. Hunnit titta på detta?
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

dc_lindberg

#7 » 15:09:09, 27-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det jag gör är att när jag ser att trådar har nästan identiskt innehåll eller är så lika att de borde vara en; då meddelar jag moderat om detta.
Ibland håller moderator med mig, ibland håller moderator inte med mig :-)

Ointressanta ämnen och trådar, njae... det är en knepig fråga... många gånger är det så att författaren av tråd väljer rubrik som säljer...händer också att trådrubrik blir helt fel... Jag har rubricerat en del av mina trådar på fel sätt, har jag insett långt senare, och då ber jag moderator ändra rubricering så det blir lättare att söka på ämne och hamna rätt.

Tycker nog största problemet är att det är mycket svårt att söka på Maskinisten...sökord liksom fungerar inte liksom...inte ens när jag söker efter sådant som jag vet att jag själv har publicerat... tycker nog det är en större fråga än att kunna "sålla bort" trådar vars innehåll har begränsat intresse för en själv...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

QV_

#8 » 15:34:11, 27-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Att hitta vad man själv har skrivit vart lättare för mig när jag gjorde följande:

Visa dina inlägg (för att se vad jag skrivit)
Sök bland resultaten nedan (då söker du bara i trådar där jag varit)

Då hittar jag!

Förövrigt håller jag med TS
Det kommer ju upp en stjärna i kanten på trådar man skrivit i, den skulle man ju vilja ta bort i vissa trådar där man inte längre läser svaren...
Jag gör som Holger, Läser nya inlägg via "vissa nya inlägg", skummar igen listan och öppnar intressanta trådar i ny flik (klickar med mittenknappen på musen) . Sedan markerar jag allt som läst.
Att man kunde markera en rad som läst via krysset längst ut, det viste jag inte men jag använder ju funktionen markera allt som läst istället..
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

roddjer

#9 » 16:02:51, 27-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

QV_ skrev:...Förövrigt håller jag med TS
Det kommer ju upp en stjärna i kanten på trådar man skrivit i, den skulle man ju vilja ta bort i vissa trådar där man inte längre läser svaren...
Jag gör som Holger, Läser nya inlägg via "vissa nya inlägg", skummar igen listan och öppnar intressanta trådar i ny flik (klickar med mittenknappen på musen) . Sedan markerar jag allt som läst.
Att man kunde markera en rad som läst via krysset längst ut, det viste jag inte men jag använder ju funktionen markera allt som läst istället..

Jag har samma förfarande. Funkar bra. Att kunna "kryssa av" en tråd för evigt vore ännu bättre, lite pricken över i, men inget som får mig att tillbringa mindre tid på Maskinisten.
Exempel i mitt fall är tråden "Vad hade du i matskålen idag" som jag gjorde nåt inlägg i av nån outgrundlig anledning. Har inget större intresse av den (mer), så den skulle jag gärna kryssa bort. Likaså den här om "... åkardräng på 60-talet" som dyker upp ideligen och är av noll och åter noll intresse för mig. Den skulle jag också gärna kryssa bort för all framtid.

Sådär ja. Har man avhandlat lite petitesser och i-landsproblem igen... - :mrgreen:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

wol

#10 » 21:22:52, 27-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag håller med att det borde gå att på ett enkelt sätt markera en ointresant tråd så man slipper att läsa den överskriften gång på gång för att bara hoppa över den.
Jag skulle även önska att en fråd skulle gå att markera son extra inresant så att man ser den direkt utan att man behöver bevaka eller bokmärka dom och gå in på mina sidor för att hitta dom.
Om man har skrivit något i en tråd då får den en liten stjärna så att man ser den tydligt hadde det gått att få en liknande markering för en extra intresant tråd och det skulle ju gå att ha något liknande som markerar en ointresant tråd.
Användarvisningsbild
wol
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:46:32, 26-02-2012
Ort: Marks kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: -
MF 699 -85.
MF 135 -75.
MF 35x -65.

63an

#11 » 22:59:26, 27-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo de är nog lite jobb med sanera alla fantastiska onödiga trådar som kräver resurser, utrymme å är helt onödiga för ett sånt här forum å lägg en drive på att användarort ska skrivas in istället! Eller skippa kravet officiellt :laes_detta:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se