Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/Feedback

Märka och sortera trådar för att skilja ut "hjälp"-trådar från "snick-snack"-trådar

33 inlägg • Sida 3 av 3
Saknar du en speciell funktion eller fil? Fråga här ...

ja-bond77

#31 » 11:12:27, 02-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Michael Meier skrev:Det lär inte funka med att TS gör det själv.


Varför inte? Om man är desperat så tar man väl till alla medel? Det ser vi ju nu som då då man repostar samma fråga i flera/nya trådar... (En god anledning till halshuggning enligt mig men jag är ju inte allenastyrande...) :mrgreen:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01



Stridis2

#32 » 13:44:20, 02-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

ja-bond77 skrev:... Det ser vi ju nu som då då man repostar samma fråga i flera/nya trådar... (En god anledning till halshuggning enligt mig men jag är ju inte allenastyrande...) :mrgreen:

Nu måste jag också blanda mig i denna tråd. Först och främst, varför halshugga? I min värld så är detta ett bra sätt om man gör det rätt. För att ta ett exempel, min dumperstråd är lite av en dagbokstråd. Berättar vad jag gör med maskinen (vilket tyvärr ännu så länge inte har blivit speciellt mycket... :vissla: ) och slänger ut lite frågor här och där. Men när jag har en specifik fråga, som kanske till och med rör någon annan kategori mer än dumperskategorin så kan jag skapa en tråd där, vilket jag gjorde om mina funderingar gällande drag.
Stridis dumper, Volvo BM 861
Stridis2 @ Hållfasthet gaffeldrag till dumper? Bygga nytt?

Jag tror detta spörsmål är mycket svårt att lösa på teknisk väg. Att bara titta på obesvarade trådar är fel. Man kan ha fått många svar som inte leder till svaret man söker. Att ha en speciell ikon som markerar att det är en fråga är inte heller så lyckat. Många trådar har börjat som en fråga men glider ut till en komplett projekttråd och / eller dagbokstråd. Jag tror den enda lösningen (som inte kräver en massa arbete från moderatorerna) är att trådskaparen lär sig skriva tydliga rubriker samt lägga dessa i rätt kategori. Bara för att ta ett exempel på en av de mer populära trådarna här på M, "Magirus tråd, trassel, sudd, o krafsklotter". Ganska tydligt att det det inte är en specifik fråga TS önskar svar på (även om det just i detta fallet inte är TS som har satt den rubriken från början...).

Däremot, frågan som den här tråden började med "Klipp eller kass SP372" tolkade jag rubriken som att någon skaffat en billig maskin och funderade om han gjort ett fynd (lättlagat fel) eller köpt något skrot. Det stod ingenting om vilken maskintyp det rörde sig om, inte heller att han önskade köpråd. Bara en så enkel sak som att avsluta rubriken med ett frågetecken hade underlättat.

Summa sumarum, av mitt långa inlägg. Jag tror det enda sättet att lösa problemet är att TS skriver bra rubrik, bra inlägg med relevant info och på rätt plats, samt kanske puffar lite försiktigt om det är nödvändigt.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

bonnen513

#33 » 14:19:13, 02-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag tror fortfarande på en tidsbegränsad röd bock i kanten är det lättaste och att dom då även hamnar i "obesvarade inlägg"
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2


Återgå till Önskemål/Feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se