Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerTruckar

Problem med en Mitsubishi FG 35A Gasol Truck

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera (gaffel-)truckar här

FredrikK (trådstartaren)

#1 » 18:22:20, 02-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Är ny här på forumet och har inte så mycket kunskap om truckar i övrigt, men har förstått att det finns många kunniga människor här,
så jag blir tacksam om någon kan hjälpa mig med följande:

Vi har en Mitsubishi FG35 A gasoltruck -95 8600 timmar
Det ryker inte bara genomskinlig/ånga rök utan det kommer sotpartiklar ut från avgasröret när vi startar den, (Det kan man se för det lägger sig
på motvikten där bak) och det luktar olja och röken blir mörk detta minskar efter ett tag men oljelukten finns kvar.
Reparatören har bytt alla tändkablar och tänd fördelare samt tändstift för den gick bara på 3 cylindrar ett tag, men han menade att sotet skulle försvinna efter några körtimmar eftersom den kanske inte hade förbränt det riktigt tidigare.
Men vi har kört en del efter det men det forsätter som tidigare.

Men vi hade en gasoltruck tidigare Hyster som gått ungefär lika många timmar men det fanns aldrig några problem med sot eller oljerök då, det
luktade aldrig olja från den.

Det jag undrar är om det inte skulle kunna vara ventilproblem, typ att det har sotat igen under en längre tid vid eventuellt dålig tändeffekt/gnista?
Jag fick höra att motorn i Mitsubishin var lika som de som sitter i Mitsubishi Galant bilen och de ska tydligen ha problem med att de sotar igen
på något vis även något spjäll tydligen.
Vi tycker trucken är bra i övrigt hydralik och bromsar, styrning m.m
Men just detta med sotet samt att den inte går jämt, speciellt inte när den är kall, gör ju att vi inte är helt nöjda med den.
Om det är ventilproblem vad kan man göra då?
Är det en omfattande reparation?
Kostsam?

Jag är tacksam för hjälp.

Med vänlig hälsning
Fredrik
FredrikK
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:40:27, 22-08-2011
Ort: Skåne
Sverige



tullaren

#2 » 21:47:51, 02-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är normalt för mistsu gasoltruckarna, hade några på mitt område
pratade men mina kolegor för mitsu dom sade att det är känt fenomen på dem
rätta mig om jag har fel
tullaren
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:09:33, 29-09-2009
Ort: borås
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

FredrikK (trådstartaren)

#3 » 00:00:16, 03-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för svar!
Så jag kan inte görs så mycket åt det kanske?
Men det borde ju vara något som går att fixa tycker man,
jag tänker när truckarna var nytillverkade så borde de inte sota på det viset.
FredrikK
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:40:27, 22-08-2011
Ort: Skåne
Sverige


Återgå till Truckar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se