Har en BT LSV1000/5 -75 som tyristorstyrningen gav upp på.. Batterier dåliga osv.
Hade planer redan när jag köpte den att den skulle konverteras men nu är det mera aktuellt!
Om man kollar på LSV 1250 (bara den jag hittar data på) så är drivmotorn på 1,4 kW och hastigheten 6,4km/h.
Min har drivhjul på 300mm och utväxlingen är 19,23:1
En gerotormotor FFPMMFS12,5C 12,9cc 2,4kW ger 1550rpm vilket blir 4,6km/h, fullt tillräckligt för de 20m jag kör som längst.
Har skruvat isär drivenheten, var fylld med säkert 3 tuber fett istället för olja pga någon konstig tätning vid lagret som antagligen inte håller tätt längre.
Sitter 3st kullager 6012, 61834, 6204, 1st v-ring V-170 samt en udda tätning märkt 4193-2
Funderingar:
1) Är vridmomentet imellan elmotorn och gerotormotorn likvärdigt?
2) Bromsen försvinner iom att elmotorn har genomgående axel, växellåda på ena sidan broms på andra. Orkar gerotormotorn agera parkeringsbroms?
3) Hur ska man lösa fram/back? Nu styr man med tummarna och det orkar man inte med på en riktningsventil.
Har funderat på en förstyrventil men det känns som det blir onödigt komplicerat, möjligtvis mjukare fjädrar i ventilen istället?
4) Ska man fylla med flytfett istället? (EP00) Få tag i en ny tätning kan nog bli svårt..
Här i satt elmotorn, ID 145, djup 190
Här i ska ytteringen sitta.
En bild på den konstiga tätningen till höger om v-ringen.
Så här tänkte jag mig det hela, korta befintlig motoraxel och borra/brotscha ett 16mm hål för motorn och sen borra/gänga två hål för hydraulmotorflänsen.
Vet inte hur jag ska lösa kilspåret då jag inte har någon maskin för det. Möjligtvis en M8 stoppskruv med tapp (ISO 4028) och cylindrisk fastsättning.
Slangarna hamnar mitt i det befintliga hålet för motorkablarna.