Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerTruckar

Nissan Eltruck Lyftproblem

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera (gaffel-)truckar här

BondenFredrik (trådstartaren)

#1 » 12:10:56, 31-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,har el eltruck på 1.8 ton från mitten av -00 . Trucken har eftermonterad elektrisk styrning till hydrauliken, som förra ägaren låtit göra. Allt har funkat finfint i 8 år hos oss men nu gav lyftfunktionen upp. Emellanåt fungerar den felfritt i 5min å sen dör den helt, efter en stund kan pumpen gå när man drar i vippan men lyfter endå inte utan sjunker sakta men sekärt. Alltid när man drar i vippan så sjunker tornet, så jag gissar ju på magnetventil men har undersökt kontakterna men där är allt i skick, kan det tro va själva magnetventilen till lyftfunktionen? Vippan är bytt så där var ej felet.
BondenFredrik
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:17:40, 17-12-2013
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland t6020
New Holland t6070
Massey Ferguson 5455, 3060, 135



pean

#2 » 19:57:35, 03-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad är det för fabrikat på elstyrningen? Om magnetventilen är samma till alla funktioner kan du prova skifta plats på dom.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
pean
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:36:26, 22-07-2007
Ort: Mellersta Skåne
Sverige


Återgå till Truckar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: esaboll och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se