Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningar

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerTruckar

Stocka 3060, dör vid krypkörning

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera (gaffel-)truckar här

Stuffe (trådstartaren)

#1 » 09:51:20, 19-02-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla

Jag har en gammal Stocka 3060, dieseltruck från -83. Trucken dör när jag har i växel och försöker krypköra. Jag kan i princip ingenting om truckar men den har två pedaler, en gas och en, vad jag har förstått är en "inching pedal", broms/kopplingspedal i princip? Har upplevt att detta problem är som värst när motorn är varm och den rycker rätt kraftigt i början när den börjar driva.

Den har inga problem med att köra i högre hastigheter, problemet uppstår endast när jag har i växel och försöker krypköra när jag använder bromspedalen.

Jag har ingen aning om vad det är för fel och jag vet inte var jag ska börja felsöka någonstans. Finns det något här som har möjlighet att hjälpa mig?

Tack på förhand
Stuffe
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:42, 18-02-2021
Ort: Örebro
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Stuffe (trådstartaren)

#2 » 22:06:37, 10-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan nu i efterhand tillägga att detta problem med att trucken dör när man försöker krypa med den (genom att trycka på bromesen), uppstår efter att motorn är varm. När den är kall så kör den på som vanligt.

Ingen här som kan ha någon idé om var felet är?
Stuffe
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:49:42, 18-02-2021
Ort: Örebro
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Truckar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se