MULLEMEK skrev:Hur hade du tänkt att göra styrelektroniken ? Kretskort mm.
Inte för att verka negativ men det är väldigt mycket jobb för att slippa ladda batteriet.
Är batteriet helt slut? Vi får in begagnade batterier när vi säljer nya. Kanske har något som passar.
Har haft en(?) cell som läckt ut på golvet i flera år. Detta har ju gjort sitt. Den drar ju ur resten och man behöver ladda då o då samt fylla vatten. Har väl missat detta allt för ofta. Har inte gjorts nån proffessionell bedömning på dess status. Kanske skulle lyfta ur det o ställa det på en
kärra för transport till kumla
?
Här sist hade jag laddat det ordentligt och det var vatten i osv men mätaren stod
iaf på rött så inga hydraulfunktioner funkade men det var en väldig fart på drivmotorn till fram och back så
ström verkar funnits. Kanske dålig
kontakt nånstans?
Kanske värt o göra en service först på
batteri och byta den läckande cellen eller hela, sen en översyn på trucken?
Det är 48v och på ca 360Ah per cell, men går ju med mindre Ah.
Ja ett beg vore kanske bättre? Kan du hålla lite koll på det vore det sjysst
Bild uppifrån: