Så här in på hösten/vintern börjar dom små fyrfotingarna med lång svans, leta sig in i husen
Det var en bekant som kom med en leksak från typ mc,donald! som jag byggde ihop och gömdes/flyttades runt i lunchrummet.
Så en morgon när jag kom till jobbet, hade "
Blue" fått ett byte som hon vaktade. (det finns fler på företaget som har humor
P-17
Här var det två skruvar lösa
Skruvarna ska hålla glidplasten i bränsletransportören.
Kunde mäta håldelningen från utsidan och borra ett extra hål, då det satt en bit kvar av gamla plasten, så var det lättare att skarva.
Nya plasten förberedd för montering! Upp är rödmarkerad! så att det ska bli rätt på första försöket! "Det gjordes under drift" arbetsbrytaren, bröts
men man har inte många minuter på sig, innan pannan vill ha en påfyllning.
På plats!
Hade några sekunder till övers
när jag väntade på att kollegan skulle byta borr i maskinen, för lite håljustering (0,5mm)
Våran "nya" Haulotte, behövde en liten svetsning på avgasröret då stagklammern hade gått sönder och ingen bryr sig
Så blir det mer jobb.
Värmeåtervinningen från vandringstorken har varit trasig i typ 10år?? (långt innan jag började)
Nu har dom bestämt att det ska igång igen
Så växlaren som tar till vara på värmen behövdes bytas! då den
saknar en del flänsar
(jag har inte varit med på bytet)
Men jag kanske ska spara på några rostfria rör
för framtida behov
Dels går återvinningen tillbaka i vandringen och till dom 6st kammare som står närmast, (dom på bild)
Elementen är dom som sitter överst på "trattarna" 6 torkar, 2 element var = 12 + 2? i vandringen ? + en del rör som ska fyllas med spritblandning!
2 element läcker och c-pumpen till systemet, vad vi vet i nuläget
Ett basningsrör läcker fick jag höra, tar en titt på det!
Förlåt att jag fotar i motljus, men jag ville inte gå igenom vattenfallet för att ta en bättre bild.
En lödskarv var helt AV! Vi brukar löda ihop rören när det blir en läcka. Men nu var jag själv så det blev klämkopplingar och en skarvbit.
Det har varit på tapeten i många år att det ska byggas tak över ströhäckarna.
På vintern följer det med snö/is på torkströna in till läggaren och då krånglar den
vilket inte operatörerna tycker är så roligt
Nu har bygget börjat resas.
Sedan var jag sjuk i nästan en väcka och när jag kommer tillbaka!
Nu väntar dom på plåtleverans.
En liten elevator, var jag med och placerade in, vid hyveln, den ska hantera bindströna som kommer med virket som ska hyvlas.
(den lösningen som varit tidigare, var inte riktigt funktionsduglig eller arbetsmiljövänlig!
TD´s fråga tidigare i tråden, om hur virkestorkning fungerar mer på djupet! kan inte jag svara på
kanske någon annan kan det
Jag hör en massa siffror, tork kurvor och temperaturer, men det är inget som fastnar i min skalle
Frågor på detta?