Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenAllmänna verkstadsteman

Säkringar i byggcentraler?

33 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera allmänna verkstadsteman här. Allt som inte passar in någon annanstans.

PerJohansson (trådstartaren)

#31 » 21:18:38, 03-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det jag menade är att utförandet ökar risken för olyckor bland lite för entusiastiska hobbyfixare.
PerJohansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:56:29, 15-08-2009
Ort: Fageråsen
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson TEA 20
Ursus 385 De Luxe -80
SL55



mathiast

#32 » 22:53:38, 03-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

63an skrev:Nä 1/2" bult är det som gäller så de inte blir spänningsfall :mrgreen:

svarvade proppar i mässing körde grannen med,blev jättepoppis hos elkillarna :cool: garanterat "trög"
mathiast
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:53:33, 27-03-2010

63an

#33 » 23:03:06, 03-01-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

I början på 80-talet var det -25 ute när jag hämtade tidningen en morron elledningarna gick ovanför postlådan och när jag tittar upp så kunde jag följa en avtinad ledning med blicken ner till trafon ute på åkern! kollade hemåt och så länge det var luftledning så var den avtinad. kollade förbi postlådan mot nästa hus och vidare där fanns 5cm rimfrost så vad för bult han använde är okänt men huvudsäkringarna skulle vara 16A :cool:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare


Återgå till Allmänna verkstadsteman

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se