Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenAllmänna verkstadsteman

Hur tjock platta till saxlyft?

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmänna verkstadsteman här. Allt som inte passar in någon annanstans.

FRS05 (trådstartaren)

#1 » 19:05:57, 04-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har ju köpt mig en ny saxlyft vilket kan läsas i en annan tråd här inne. Mitt nuvarande golv är inte av det tjockare slaget och min tanke är att gjuta 150-200mm lokalt där saxlyften skall stå. Det borde väl räcka? På exempelvis biltemas saxlyft står det att det skall vara 200mm minimum. Vissa man har pratat med säger att man inte behöver gjuta nytt med saxlyft eftersom trycket fördelas på en sådan stor yta. Hur har ni det egentligen? Om här nu finns några med saxlyftar:).
FRS05
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:40:43, 25-12-2015
Ort: Halmstad
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



QV_

#2 » 21:37:51, 03-11-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har gjutit 20cm med två lager armering.
Själva lyftens hjul ligger på 2 st 6mm plåtar för att få en jämn bana.

Har inte kollat vad som behövs utan anser att 20cm täcker upp för det mesta.
Nu är min saxlyft kraftig (två kolvar med 50mm kolvstång) så den kommer att lyfta allt som kommer in i hallen.... Det gäller bara att hitta en bordsyta till lyften som klarar av vikten. Den skall bli 120x240cm

/Jan
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65


Återgå till Allmänna verkstadsteman

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se