Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenAllmänna verkstadsteman

Stridis blästerbox

55 inlägg • Sida 3 av 4
Diskutera allmänna verkstadsteman här. Allt som inte passar in någon annanstans.

magloman

#31 » 23:26:31, 19-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok tack för förklaringen :thumme:

Då vet jag att mitt är sug. Är dubbla slangar till munstyckena.

Jo läste nyss ditt inlägg om sahara efter exakt 1.8sekunders blästring :lmao:

Har ett filterskåp till mitt oxå som tar plats. Har funderat på att ställa det längst till vänster sen luftklocka med cyklonen och längst till höger själva skåpet. Men måste fixa lite med det först o testa lite mm
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430



magloman

#32 » 14:53:06, 25-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har testat lite med mitt nu. Nån slang som gick sönder och en annan släppte från kopplingen. Nippeln till stora pistolen var trasig osv.

Skåpet innehöll mest glasdamm. Har tömt och slagit i nåt svart vasst medel.

Sen ny nippel fick jag tillverka. Sen gick det väldigt bra.
Kompressorn hinner ikapp med det är precis.

Får nog skaffa värre kompressor :lmao:

Haschtillverkning av ny nippel, den gamla ligger där med två extra hål i sig:
Bild


Liten svetsspalt:
Bild


Svetsad:
Bild


Testkört lite:
Bild


Bild



Blir du nå sugen o få igång din nu? :mrgreen:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Stridis2 (trådstartaren)

#33 » 09:36:33, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:...Blir du nå sugen o få igång din nu? :mrgreen:

Du är en ond och illasinnad man, Maglo! :djaevul:
Tyvärr räcker inte tiden till för allt man vill göra, i alla fall inte för mig. :sad: Har fått prioritera ner skåpet en bit till förmån för att måla fönster och en del annat som måste bli klart innan det blir kallt och blött. Har även fått fälla en massa sly och träd för att hålla grannens får, som går på min mark, med mat. Kanske inte riktigt det jag hade planerat göra, men det positiva är att det äntligen har blivit röjt. :smile:
I eftermiddag ska jag iväg och hämta en ny leksak jag köpt. Ytterligare ett projekt som jag inte har tid för... :vissla:

I vilket fall som, tillbaks till skåpet. Jag har ju börjat med rören för utsug av luft och blästermedel. Har gjort rör från cyklonen ner mot botten av skåpet vilket redan har synts på bild. Skulle fixa till rör från botten av tratten, men detta måste luta uppåt och lite framåt, samtidigt som tratten lutar. Efter en del experimenterande kom jag fram till att jag behövde kapa röret i 30 graders vinkel. Trodde aldrig att min gamla Trännsäger skulle klara så stor vingel, men i vissa fall är det trevligt att ha fel! :mrgreen: Den hade till och med klarat några grader till.
Bild

Började försöka hacka och gräva ut stålsanden som låg i botten av skåpet för att kunna skära hål och svetsa in nya utsugsröret. Stålsanden var en mycket hård kompakt klump, i alla fall på ytan. Undrar om detta blivit under förvaringen hos senaste ägarna, och framför allt, hur kommer stålsand att bete sig hos mig? :klia: Skåpet kommer att stå i ouppvärmt utrymme, och det kan säkert stå oanvänt i månader i sträck. Jag tror jag ska börja med att fylla med vanlig sand i alla fall. Den kan bli blöt och klumpig, men den rostar i alla fall inte ihop till en massiv klump.

Golvet i mitt skåp är också "lite" skadat.
Bild

Bild på en av balkarna under. Detta är en grov U-balk med rejäl godstjocklek.
Bild

När man fått så här stort hål har man gjort ett galler av 5*25 mm plattjärn. Syns kanske lite dåligt på bilden, men på vissa ställen är man nere i 0*10 mm. Blästring tar ganska hårt efter ett tag... :mrgreen:
Bild

Lite har i alla fall blivit gjort i lördags, faktiskt innan Maglos post. Nya skenor att hänga upp slitdukarna på väggarna med. Innerst ska skenan med byglar sitta, sedan slitduk och ytterst den släta skenan.
Gammal skena med lite slitduk underst.
Bild

Elen är knasigt kopplad tycker jag. Allt ligger på en fas, och när man slår på skåpet så startar både belysning och utsugsfläkt. Jag vill ha belysningen på alla tre faserna (hoppas det blinkar mindre när kompressorn går hårt...) och därefter en separat strömbrytare till utsugsfläkt. Eventuellt ska denna även styra filterfläkten. Var uppe på centrallager 3C och letade strömbrytare. Var säker på att jag hade likadana som sitter på skåpet redan, men jag kunde inte hitta någon. :klia: Hittade i alla fall denna som nog kan fungera.
Bild
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

magloman

#34 » 10:16:52, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hehe :thumme:

Jag hinner inte heller med allt, mitt skåp har nog stått i fem år sen jag köpte det. Glasdammet hade klumpat ihop sig rejält längst ner.

Det sliter hårt på grejerna, än värre med stålsand kan jag tro.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Stridis2 (trådstartaren)

#35 » 11:43:11, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo, det sliter hårt. Som någon innan skrev, undrar vad de har blästrat med mitt skåp? Som jag har förstått så är skåpet specialbyggt, hittar ingen information om att Guyson gjorde så stora skåp på den tiden. Sedan stålsand, samt med det munstycket har man behövt över 5.000 liter luft i minuten! :uupps: Trots detta så har man kört allt med enfas, och en ganska liten fläktmotor till råga på allt. :klia: Hela skåpet, inklusive 6*18 W lysrör, är avsäkrat med en 4A automatsäkring.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

magloman

#36 » 11:50:53, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dom kanske har kört med väldigt högt tryck? Man vill ju köra så lågt man kan medans det fortfarande löser uppgiften eftersom blästermedlet håller längre då.

Har man blästermedel som är hårdare än det mesta kan man nog köra väldigt högt tryck utan att blästermedlet far illa. Värre för alla andra grejer då.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

ord bind

#37 » 16:11:43, 26-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Någon som provat stålkulor som blästermedel? Var på ett gjuteri en gång de körde med stålkulor
med dia under 1mm i sitt skåp för de mindre och känsliga grejerna. Kulbombning användes till
stora tåliga ämnen med kulor 2mm och uppåt. Fördelen var väl en slätare mer tät yta som var
lättare att måla har jag för mig. Jag tycker att ytan efter blästring med aluoxid ofta är
för grov och vass så färgen inte blir slät och bra.
Vad är skilnaden mellan bröte och "bra att ha saker"?
"Bra att ha saker" vet man att man har och var man har,
bröte är det som ligger i vägen när du ska ha dom.
ord bind
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:57:07, 06-03-2012
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: bm840 unimog316 el-tugger

magloman

#38 » 16:50:08, 28-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet ingen som kör med stål.
Kan tänka mig att stålkulor påverkar objektet mer än andra medel, ibland till det bättre och ibland till det sämre.

Tunn plåt är ju känslig för all blästring sägs det.

Nytt moduluppbyggt golv till mitt skåp:

Bild

Ska förstärkas med nåt rör undertill...
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Stridis2 (trådstartaren)

#39 » 07:14:06, 30-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Rackarns snyggt golv, Maglo! Nu fick jag också en massa dumma idéer... :mrgreen:

Ord blind: Jag har bara kommit i kontakt med stålkulor i ett slungblästringsaggregat. Jag var faktiskt inte så imponerad av avverkningen. Körde några gamla hjulringar i tre kvart men de var ändå inte riktigt rena. Men det kan ha berott på handhavandefel. Anläggningen användes normalt till att blästra svetsade konstruktioner innan lackering, och till detta var den kanon. Gav en mycket bra yta för detta, men jag vet man hade problem med att plåten slog sig. Mycket av det man blästrade var 3 mm svartplåt.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Stridis2 (trådstartaren)

#40 » 09:33:10, 19-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Världen är bra liten. För en månad sedan kontaktade jag ett företag som heter QBE och har hand om Guysons reservdelsförsäljning i Sverige. Frågade om pris på nya munstycken till mitt skåp. De var ganska dyra kan jag säga... :vissla: .
I vilket fall som, idag ringde försäljaren upp mig och började prata om blästerpistol och bilder jag skickat in. Tog ett litet tag innan jag kopplade att han hade ringt fel person, och strax därefter förstod jag att den han skulle ha ringt istället var Magloman! :uupps: Men det är klart, kanske inte så konstigt att han blandade ihop oss. Inte var dag folk frågar om reservdelar till Guysons blästerskåp, och här kom två olika nästan samtidigt. Inte nog med detta, vi lyssnat även till samma stiliga förnamn (men efternamnet skiljer sig). :mrgreen:

Jaha, jag får väl berätta att det har hänt lite (med betoning på lite) med mitt skåp. Jag hade kapat till utsugsröret som ska vara nere på tratten. Nästa gång jag hade tid att mecka lite med skåpet kunde jag givetvis inte hitta detta. Letade i en halvtimme innan jag gav upp. Nästa gång letade jag säkert i över en timme. Började ifrågasätta mig själv om jag verkligen hade gjort röret, men jag hittade skrotbitar som var snedkapade, så röret måste ju finnas någonstans. Så mycket yta har jag inte att förlägga ett halvmeterlångt rör så det försvinner spårlöst... :klia: Men till slut så kom det fram ( eller om det var mucklorna som lämnade tillbaks det...). Sedan undrar man varför ingenting blir färdigt... :klia:
Satte upp röret mot botten på tratten och centrerat på ytan. Ritade av och började skära hål med plasman. Men efter ett tag började det spotta och bete sig mycket konstigt vid skärningen. Visade sig att man satt in dubbla plåtar i framsidan av tratten, och mellan dessa var det fullt med stålsand som rann ut när jag försökte skära. :uupps:
För att slippa göra om de dubbla plåtarna flyttade jag rörhålet så det gick fritt. Inte var det mycket plats kvar på något håll (utom uppåt) men det gick. Sedan var det slut på den mekarsessionen.

Någon vecka senare åkte jag på ryggskott. Efter någon dag var jag så rastlös och frustrerad att jag stapplade ut i verkstaden och tänkte försöka svetsa in röret i tratten. Kan säga att det var ganska svårt att ta sig in där det skulle svetsas... :vissla: Men det gick, och nu sitter rören på plats. Svetsade givetvis även igen där jag börjat skära upp första hålet. Snedkapade den andra rörböjen och svetsade in i det lodräta utsgsröret, så nu ska jag bara kapa till en slang och sätta mellan rören, sedan är utsugsdelen klar nog för att kunna provköra. Behövs nog ett stag för att bära upp det lodräta röret, plus lite tätningsmaterial och slangklämmor här och där, men jag vill se om systemet fungerar som jag tänkt innan tid läggs på detaljer.


Bild
Bild
Bild

Hade finbesök av Kotten i lördags. Hans första kommentar om skåpet var att "Det ser inte så stort ut på bild..." :lmao: Ligger nog mycket i det. Skåpet är ett stort as som är svårt att flytta. Men där får plats stora bitar! :mrgreen:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

magloman

#41 » 09:53:32, 19-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hahaha

Japp han ringde förut! Mina handskar och sleeves är på G nu!

Han sa dock inget om att han ringt fel först :lmao:

Shit happens

Bra att du är igång lite igen.

Jag letar ny större kompressor...igen! Haha, vafan 1000 minuliter är inte mkt till en bläster :lmao:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Stridis2 (trådstartaren)

#42 » 10:06:25, 19-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:...Jag letar ny större kompressor...igen! Haha, vafan 1000 minuliter är inte mkt till en bläster :lmao:

Tryckbläster! Jag säger bara det: Tryckbläster! :mrgreen:
Min elkompressor ger uppskattningsvis 700 minutliter, och den har jag blästrat mycket med. Dieselkompressorn ger gissningsvis 3,5 kubik, och det var givetvis mycket effektivare. Men det beror på vad man ska blästra. Mindre ytor känns mest som slöseri med så mycket luft och sand som går åt.

Förresten, glöm vad jag skrev om att man klarar sig med mindre kompressor. Finns ett par dieselkompressorer till salu här på M, plus givetvis en massa andra på Blocket och liknande. Bara köp och starta ny projekttråd! :mrgreen:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

magloman

#43 » 10:52:39, 19-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Haha ja klart man måste ha en dieselkompressor oxå :thumme:

Har dock snöat in på nån atlas skruv som ger ca 1200 lit/min.
En sån med kyltork på från början.
Men det är mkt pengar. Får nog vänta ett bra tag innan man köper en sån.

Märkte oxå att min abac väsnas rätt mkt. Men bygger man in den i ett rum så hjälper ju det mycket.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Stridis2 (trådstartaren)

#44 » 00:38:29, 20-01-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Som jag skrivit på andra ställen innan här på M, vare sig jag själv eller projektet är dött, det är bara tiden (och ibland orken) som fattas... :mrgreen:
Men lite har i alla fall blivit gjort. Har tidigare visat nytt utsugsrör från botten av skåpet till cyklonen. Har nu fixat slang den lilla mellanbiten. Blästerklockan är infäst nere i bentativet, tidigare (från tillverkaren) så hängde den bara i de tunna plåtarna i själva skåpssidorna med en ful snedbelastning som följd.

Stålsanden man har använt tidigare i skåpet har rostat fast i stora klumpar både här och där. För att senare kunna få in ett plant golv fick jag ge mig på kanterna där golvet ska ligga med nålhammare och tryckluftsmejes för att hacka bort detta. Kändes lite avigt att köra nålhammare, som i alla fall jag brukar använda för rostborttagning, inne i ett blästerskåp, men nöden har ingen lag, och resultatet blev bra. :mrgreen:

En effekt av att jag flyttade blästerklockan var att jag inte hade något bra ställe att få in blästerslangen på. Efter mycket funderande bestämde jag mig för att ta in den i botten av skåpet, i hörnan längst fram till höger. Mest naturligt att ha den där eftersom jag är högerhänt. Passade också bra med den nya placeringen av klockan. En bonus är att jag kan justera längden av slangen inne i skåpet genom att skjuta ut lagom mycket på golvet under skåpet.

Efter att ha letat lite på centrallager 3C så hittades en bit oanvänt avgasrör som redan var kapat. Det fick offra en bit till.
Bild

Nu var problemet att botten lutar ganska kraftigt, mer än 45 grader. Svårt att komma åt att såga upp med sticksåg, plasman ger inte tillräckligt snyggt hål (i alla fall inte när jag håller i den), och fila upp var jag inte speciellt intresserad av. Hålsåg i rätt diameter är perfekt för sådana här jobb, men tyvärr så hade jag bara som var någon mm för liten eller tiotalet mm för stor. Använde den lilla och hoppades på det bästa.
Börjar med att tillverka en styrning till sågen. Kapar av ett truckaträ (95 mm i fyrkant). Sågar in i änden med hålsågen så långt detta går. Tar därefter och borrar ut centrum på hela träbiten, men någon mm mindre än hålsågen. Gör sista justeringen av diametern med hålsågen.
Bild

Snedsågar träbiten så den passar (nåja...) mot botten av blästerskåpet.
Bild

Monterar några skenor som ska bilda botten så jag ser var det passar med hålet. I med träbiten och börja såga. Om någon undrar varför jag kör med batterimaskin istället för nätansluten så har batterimaskinen något klenare ytterdiameter på chucken. Sladdmaskinernas chuckar går helt enkelt inte ner i träbitens hål. :mrgreen:
Bild

Så här långt kom jag innan skrotbiten tog i botten av hålsågen. Bara att kapa av skrotbiten och såga det sista.
Bild

Insåg att jag glömt fotografera själva röret slangen ska gå genom, men det syns lite av det längst ner till höger. Har också lagt klart pusslet som blir botten av golvet i skåpet. Ska troligen läggas en hålplåt över allt sedan, men nu kan skenorna bära en mycket större last än bara själva hålplåten hade gjort.
Bild
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

magloman

#45 » 20:09:52, 04-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Riktigt smart med träklossen :thumme:

Hur mkt är det kvar o göra på det nu?

Har monterat mina nya sleeves idag. Fått göra nya klämringar oxå. De gamla i plast var trasiga.
Gjorde nya i 5mm alu.

Jag fortsätter väl o kapa din tråd :vissla:

Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/517f874c0b2a4a452790d9e3b6bb0d71.jpg


Försänkt M5:
Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/6ba31b33901de7fd36c9244d038cd505.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/5ffa5d0192b485207504a8bfe40f2300.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/6936b54322d83b51a7d7c973b073d740.jpg


Bild
Originalets URL: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/ae0f69b5fa2b7326a4d8fe2b170d5bdf.jpg
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430


Återgå till Allmänna verkstadsteman

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se