Hade två veckors semester, innan pannan kunde servas.
Får börja med att laga truckar! En med
batteri torsk (handhavande
En med trasig AC, den ny bytta kompressorn är stum! (garantijobb.
En med ett
hjul som låtit illa
Det blir till att byta en del hjulbultar och navreduktionskåpan.
Det strulade med dotterns dagfritids, så hon fick vara praktikant några timmar/dagar när det inte gick att lösa på annat sätt
Här undersöker hon under rostren.
Byta av några rosterstavar
Dom utbytta.
Några tuber var helfyllda
Vi måste få till bättre rutiner på skäggskrapningen.
I år, fick en "praktikant" sköta den manuella sotningen, så jag slapp
Ask skruven från el-filtret började bli sliten/rostig (krävande miljö) så jag byggde på spiralen med lite kemppi klister.
Medans kollegan rengjorde och inspekterade el-filtret
Rökgasåterföring 2 har låtit illa och förbrukat Rotex-Kopplingen tidigare.
Så jag bestämde mig för att undersöka varför
Tog med mig mätprylar hemifrån för att kolla lingeringen på axlarna (vi har inte rört inställningarna efter ny monteringen!
Motorn behövde skimmas upp 0,8mm innan jag var nöjd...
Tittade in i rökgasfläktarna, bara för att inspectera.
Sprayade på lite kådbortmedel på fönstren i bränsleschaktet då givarna kan krångla vid vissa årstider "ibland"
Dom var rätt skitiga också...
Vatten kopparna till våtgivarna i en tork, behövde bytas.
Uppgraderad.
Uppgraderingen på timmersorteringen pågår.
Och asfalteringen av timmerplanen, som har legat på att göra listan! långt innan jag började, är nu igång
Och nu har jag haft en till vecka semester efter detta.
Frågor på detta!