Några av säkerhetsventilerna som jag "renoverade" ville inte hålla tätt
Så det införskaffades ventilslippasta, för att putsa till dom lite. Nu är dom mycket tätare
Väntar på att dom sista droppläckorna runt gängor/flänsar ska lagas av O2
En aerotemper behövdes demonteras!
Ja jag vet att det går att frysa ett 1" rör! men vi har inte utrustning för det
Så jag fick ta fram min kreativa sida och tillverka en expander
propp Trycket släpptes och vi lät systemet kallna, innan jag sågade av röret! och snabbt ditt med proppen! sedan kunde vi
gänga och lina utan stress
X2
Kran monterad! bara att lossa proppen snabbt, rycka ur den och stänga kranen. Av dom få litrarna som kom ut! så kom mestadels i baljan
Färdigt.
Lite gängstång, några muttrar och brickor, och några bitar hydraulrör som komprimerar en stump bilvärmeslang
Pumpen till en av slipmaskinerna, som jag har pillat med tidigare.
Nu hade tydligen elmotorn lämnat in! Så nu fick den en ny motor och pump
då jag dömde ut pumpen senast.
Byte av en C-pump i en tork.
Första pumpen Grundfos rekommenderade var en 1-fas med smart
styrning med mera! för många 10K
En vanlig elkabel!
lever ett extremt hårt liv i en tork
Så jag undra hur en smart "dator" har det
Shuntventilerna sitter inbyggda i spirorör "lådan" och dom överlever inte! egentligen
Men när vi fick
kontakt med en annan säljare, så hittades en motsvarande 3-fas som den gamla, för under ½priset
och bytet gick galant
För våran del
Elektrikern klagade på att kabeln inte var medarbetsvillig
när den skulle in i den nya
GÅ INTE UNDER HÄNGANDE LAST
Nej! ingen kom till skada
Denna gång
Detta var på "flistraktorn" som flisbilsförarna lastar med! och större delen av dom, skulle behöva en ordentlig pungspark
För hur dom behandlar maskinen
Men när dom kliver in lastbilen tar dom av sig skorna innan
Det var en gammal spricka i "halvmånen"
Men större delen var under väldigt kort tid!
(Vi stressade inte med att ta in maskinen innan det fanns delar hemma, där av den bruna färgen på det "nya" brottet)
Nedre tappen var bara att dra ur.
Men den övre behövde en del övertalning med gängstång, gas och
slägga! så gav den vika ganska lätt
Hittade ingen M30 gängstång
så det fick bli en påsvetsad M24 mutter.
Nya delar monterat.
Och smörjslangar återmonterade.
Fick rycka in i produktionen på justerverket någon timme!
Någon har plockat ur en "special" planka för propellertillverkning
Frågor på detta?