Då startar vi tråden med min Torshälla...
Min bakgrund... snart 40 och svarvade lite på teknik och tillverkning i grundskolan.
Blev ju rätt blå efter lite putsande...
Denna gejderkil? eller vad det kan heta hade fått en del stryk... fick rikta till den så gott det gick. Nån som vet om sånt här går att få tag i nytt?
Behöver ett nytt axiallager till verktygshållaren. Vet inte om andra lagerdelen sitter fast i muttern eller om den saknas.
Nån som kan säga vilket drev man byter vid gängning? Saknar ett 60 kugg drev men det sitter förhoppningsvis redan monterat.
Motorskyddet. På kapslingen finns en 1 och 0 knapp. När man startar svarven på spaken så drar detta som ett relä. Men det går inte trycka på 0 knappen så den stängs av, håller man in 0 knappen bryter den men fjädrar ut och slår till när man släpper den. Antar att det ska vara så, att denna har som uppgift att vara relä och motorskydd. Gissar att om man bryter den gröna tåten man ser så släpper reläet, skulle man i så fall kunna koppla in en nödstoppsknapp på denna?
Det utvändiga motorskyddet styr ett 3 fas uttag som finns placerat på baksidan. Vad brukar man vilja koppla i det uttaget?
Måste inhandla en 24V glödlampa till arbetslampan... nu satt en 240v lampa där.
Det mesta har jag lyckats klura ut, men denna går jag bet på. Vad är detta?
Just läsbar...
Oläsbar, här har många verktyg legat genom åren...
Övningsobjekt, drivaxel från opel rekord Provade sticka av, gick rätt bra fast inte riktigt rätt höjd injusterad.
examensjobb, ett stycke gammalt rostigt rör och två gamla lager i olika dimension... blev tyvärr kuggad då jag tog lite för mycket så det stora lagret sitter för löst
Så den vanliga frågan som många ställer men man hittar inget riktigt svar. Vilken olja ska man ha i spidelhuset?
Nån som vet om det går få tag i invändiga chuckbackar?