Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvarvning/fräsning/borrning/slipning

ACMA bänkborrmaskin - Vad har jag köpt???

16 inlägg • Sida 1 av 2
Diskutera skärande bearbetning (svarvning, fräsning, borrning, slipning) här

Umebo (trådstartaren)

#1 » 01:18:09, 19-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Har hängt och läst här till och från ett tag, men nu är det dags för att posta! :grin: Jag är en total nybörjare på maskinarbete, har mest pysslat med trä, knivtillverkning mm tidigare. Sedan tidigare har jag en Storebro bänksvarv (liknande Blomqvist m fl) och nu har jag utökat maskinparken genom att investera 500 kr i en lite ovanlig bänkborrmaskin innan jul, en gammal ACMA Maskinaktiebolag, som jag har några funderingar kring. Hoppas ni kan hjälpa mig! :buga: :grin:

Bild