Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvarvning/fräsning/borrning/slipning

HJÄLP! Vet någon vad det är för märke på denna KALLSÅG?

19 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera skärande bearbetning (svarvning, fräsning, borrning, slipning) här

Michael Meier

#16 » 07:32:03, 16-12-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

http://www.columbo-saegen.de/index.html

Kontaktieren Sie uns doch einfach per E-Mail: columbo.saegen@ingolstadt-mail.de

Peta ihop en komplett fråga, så översätter vi å skickar, använd inte google translate :smile:

möjligtvis finns det eventuellt kanske användarhandbok.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige



dejvi (trådstartaren)

#17 » 11:29:26, 16-12-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Michael Meier skrev:http://www.columbo-saegen.de/index.html

Kontaktieren Sie uns doch einfach per E-Mail: columbo.saegen@ingolstadt-mail.de

Peta ihop en komplett fråga, så översätter vi å skickar, använd inte google translate :smile:

möjligtvis finns det eventuellt kanske användarhandbok.


Tack för allt detektivarbete! Har skickat mail dit tidigare och fick svar snabbt på mitt första mail! Men de behövde maskinnummer för att kunna verifiera! Skickade dit maskinnummer i måndags och pånytt i onsdags, men har inte hört något av dem nu! Han hade manualer till salu för 20€!

Skickade också ut ett mail till Kasto med samma bilder som jag la upp här! Fick svar därifrån idag:


Many thanks for your enquiry.



According to our technician, your model is a KASTOvbs 170, built 1965.



We are very sorry, but for this model we haven’t got any spare parts on stock.



Best regards


Tror att problemet är löst! Får börja leta efter Kasto manualer då! Visst skall Kasto ha en egen modell på bladen (liten annan hålplacering?)

Tack för alla som har hjälpt mig!
dejvi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:34:17, 06-12-2010
Ort: Korsholm
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: -

63an

#18 » 11:48:01, 16-12-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Viktigt att den lyfter när sågriktningen tar om vid drift gör den de? Annars får du repa lite i tryckmatningen(läckage) å då hittar du nog varför den inte går att köra upp med spaken! Om nu den är så pass avancerad :cool: Alltså det ska inte ligga tryck på bladet när den arbetar i båda riktningar...
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

dejvi (trådstartaren)

#19 » 11:59:05, 16-12-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

63an skrev:Viktigt att den lyfter när sågriktningen tar om vid drift gör den de? Annars får du repa lite i tryckmatningen(läckage) å då hittar du nog varför den inte går att köra upp med spaken! Om nu den är så pass avancerad :cool: Alltså det ska inte ligga tryck på bladet när den arbetar i båda riktningar...


Jo, på väg ner fungerar allt som det skall! Sågen biter på väg framåt och på tillbakarörelsen så lyfts bladet upp en aning! Detta går att ställa på ett reglage, hur mycket den skall lyfta/hur snabbt den skall sjunka! Man kan få den att såga riktigt snabbt om man bara vill, men jag gissar att det nöter på bladet ganska mycket! Så jag har kört på ganska långsamt (ibland riktigt långsamt) men jag tycker att det är ganska bra fart i varje fall! Kapade stora U-balkar igår och inte hann man göra något innan man skulle mata fram balken mellan kapningarna!

Ska se om jag skulle kunna få en manual från Kasto!
dejvi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:34:17, 06-12-2010
Ort: Korsholm
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: -


Återgå till Svarvning/fräsning/borrning/slipning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se