torbjorn_forsman skrev:Om du har instruktionsbok till svarven (jag har sett en sådan men har den inte tillgänglig just nu), så innehåller den både anvisningar för rembyte och ritningar på de mellanläggsbrickor som behövs.
Turbo skrev:Jag är inte riktigt med på vilka tätningar du undrar överMattias Petterson skrev:Vad är det för tätningar?
Ja såklart. Kidsen har hållt mig vaken så hjärnan är sirap idag... Till växellådan är det två radiatätnigar 27x47 som jag beställde från kullagret.com sedan är tanken att byta ut papperspackningarna som svettas till loctite 518. Sedan försåg jag axeln till växelväljaren med en oring. Jag har beställt 3 tätningar till spindelhuset. Två av BA typ en radial 25x45 .Axeln till växelväljaren för matningen saknar tätning och läckte rätt bra så där tänker jag göra ett oringsspårMattias Petterson skrev:Turbo skrev:Jag är inte riktigt med på vilka tätningar du undrar överMattias Petterson skrev:Vad är det för tätningar?
Du skrev att du beställt alla tätningar och kullager.. vad är det för tätningar kring axel genomföringar?
Min fuktar nämligen lite här och var (ska ses över vid tillfälle )
Bara för att det varit dåligt med uppdateringar betyder det inte att arbetet inte går framåt Tempot har varit konstant sen den landade i garaget. Sen att få rent tar tre ggr så långt tid som att skruva är en annan sak...Skru'are skrev:Det känns som att lusten återvänt och att du har rätt kul med din nya kompis.
Återgå till Svarvning/fräsning/borrning/slipning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster