Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvarvning/fräsning/borrning/slipning

Gängat eller inte?

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera skärande bearbetning (svarvning, fräsning, borrning, slipning) här

auxvoice (trådstartaren)

#16 » 19:27:34, 13-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu ska vi se om jag förstått det rätt, det blir lättare om jag lägger upp en bild...



Bild



På bilden har jag bara lagt in plattstål på höger sida för att testa, har nu lagt in plattstål ovanpå också och slagit in axeln så den sitter, plattstålen ovanpå är något smalare än de andra.
Jag snurra till det innan, sorry för det, vissa ord var rena grekiskan för mig ovan. Har hittat flera olika axeltappar med förborrade hål för genomgående skruv/bult.

Men tanken är att jag ska gänga i plattstålet från höger sida där jag har gjort de röda punkterna och sedan skruva in en kort helgängad skruv och dra åt hårt så att axeln åker mot kärrans axel har jag förstått det rätt då?

Kanske får låna en svets och svetsa fast muttrar också och så tänkte jag svetsa även vid öppningen för säkerhets skull..


.
auxvoice
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 00:04:06, 30-07-2014
Maskintyp: Traktor




Återgå till Svarvning/fräsning/borrning/slipning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se