Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvarvning/fräsning/borrning/slipning

Blomqvist BST600 SL Universal.

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skärande bearbetning (svarvning, fräsning, borrning, slipning) här

Byhem (trådstartaren)

#1 » 18:05:58, 22-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Kollat runt lite här på forumet men hittar inte det jag söker. Sorry om jag missat ett inlägg som redan tagit upp ämnet.

Har fått ärva en svarv, Blomqvist BST600 SL Universal. Den behöver sig en översyn för att komma tillbaka till användbart skick.
Lyfte på locket till "växellådan" och fann ingen olja bara fett. Är detta korrekt?
Om olja ska användas så verkar de flesta luta mot att köra en Hydraulolja typ 68? Är detta en bra olja även för de lådor som har nylondrev?
Behöver också byta packboxar eller o-ringar i hydraulstyrningen till varvregleringen. Den sitter dock väldigt dumt till. Kanske har något ett tips på hur man bäst plockar ur den?
Hoppas mitt icke fackspråk går att förstå. :grin:
Byhem
1 inlägg
 
Blev medlem: 20:59:58, 06-11-2018
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Blomqvist Svarven SL-U 4010




Återgå till Svarvning/fräsning/borrning/slipning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se