Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvarvning/fräsning/borrning/slipning

Pedersen USL verktygsslip - hjälp

6 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skärande bearbetning (svarvning, fräsning, borrning, slipning) här

Dawah (trådstartaren)

#1 » 00:47:36, 27-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Är det någon som vet om det finns / vart jag kan få tag i en sprängskiss på denna slip?
Jag köpte den på auktion, på vinst och förlust. Den hade varit ute strax innan, men blev vält vid lastning för transport. Kom sen ut igen som skrot/reservdel/objekt. Jag chansade på att den skulle gå att använda.

Nu har jag gått bet på hur axeln och kugghjulen för veven till X-riktningen hänger ihop. Jag får inte loss/isär det.

Så här ser den ut (såg den ut innan den välte):

Bild



Och det är det här jag är ute efter sprängskiss på:

Bild


Bonusfråga: det råkar inte vara någon härifrån som vann auktionen första gången? Det ingick nämligen en pall med tillbehör som denne auktionsvinnare behöll då och den är jag mycket sugen på! :grin: speciellt dubbdockan som jag saknar nu. Om någon känner igen detta så skulle jag gärna vilja komma i kontakt och ge ett bud på den ;)
Dawah
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:34:49, 13-11-2021
Ort: Västerås
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Daniel E

#2 » 18:42:13, 08-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hittade du någon manual/sprängskiss? Jag har köpt en likadan men den saknar också dokumentation.
Daniel E
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 06:48:17, 13-08-2009
Åland
Maskintyp: Hjullastare

Holger

#3 » 13:04:28, 09-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hittade en broschyr, men förmodar att den inte hjälper:
Pedersen USL broschyr
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Daniel E

#4 » 18:07:02, 09-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tyvärr, ganska lika som broschyren på lathes.co.uk fast de är den äldre modellen som jag har.
http://www.lathes.co.uk/pedersen-tool-cutter-grinder/
Daniel E
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 06:48:17, 13-08-2009
Åland
Maskintyp: Hjullastare

mimeck

#5 » 19:18:45, 09-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du frågat auktionsfirman om dom kan ge dej namnet på den första köparen. Dom borde ju kunna kontakta köparen och ge dom ditt namn/nummer om dom inte vill lämna ut kundernas namn.
mimeck
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:27:02, 13-01-2009
Ort: Jamtland Jamtland jamt å ständut
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Dawah (trådstartaren)

#6 » 01:56:00, 24-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ursäkta seg respons! Hade missat att det dykt upp svar här. Nej jag hittade tyvärr ingen mer info/manual/etc än den där broschyren. Men jag fick isär den ändå och även ihop den. Så nu fungerar den faktiskt även om jag har en hel del kvar att göra på den. Några bilder nedan på hur axeln såg ut och låsningsfunktionen (lite illa åtgången) mellan axlarna för snabb/långsam matning. Har fler bilder om det är någon som behöver.

Apropå tillbehören… jag är mycket intresserad av tillbehör ifall någon skulle ha liggandes, hör gärna av er med prisförslag i så fall! Jag har legat på auktionsfirman ett flertal tillfällen, nu vågar jag inte tjata mer :) Dom får mycket riktigt inte lämna namn på köparen och dom hävdar att dom skickat min kontaktinfo till honom/henne. Det stämmer säkert men det är ingen som har hört av sig tyvärr.


Bild
Bild
Dawah
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:34:49, 13-11-2021
Ort: Västerås
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Svarvning/fräsning/borrning/slipning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se