Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvarvning/fräsning/borrning/slipning

Variator Blomqvist bänksvarv

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera skärande bearbetning (svarvning, fräsning, borrning, slipning) här

Limekaj (trådstartaren)

#1 » 20:51:16, 02-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nyligen skaffat en Blomqvist bänksvarv BSN US800V. Enligt tidigare ägare ska den fungera. Jag har dock inte vågat köra igång den för jag är rädd att variatorn inte ligger rätt. Har förstått att man absolut inte får vrida på hastighetsjusteraren när svarven inte är i drift men efter att inte ha använts på länge och efter vi flyttat den är jag rädd för att den ska ha vridits. När jag snurrar på chucken vänstervarv hör jag inget konstigt ljud och samtidigt har jag kollat så att fläkten på motorn snurrar. Tänker att det inte borde vara någon fara då men hade gärna fått synpunkter kring detta.
Bild
Bild
Limekaj
1 inlägg
 
Blev medlem: 20:14:31, 19-10-2023
Ort: Lund
Sverige




Återgå till Svarvning/fräsning/borrning/slipning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Dexxas, PeterA och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se