Emco-schemat innehåller ju inget relä eller kontaktor överhuvudtaget, bara en rätt komplicerad omkopplare.
Jag gissar att kontaktorn i Clas Ohlson-svarven egentligen utgörs av två 2-poliga (plus kanske någon hjälpkontakt för
hållkrets) kontaktorer, där den ena eller andra ska slå till beroende på om man ska köra fram eller back. Förmodligen finns det en mekanisk förregling i den för att bara en kontaktorhalva i taget ska kunna stå tillslagen. Ganska mycket av elschemat går nog att lista ut genom att titta på hur en enfas asynkronmotor med startkondensator i största allmänhet ska kopplas in (det finns grundligt diskuterat i tidigare trådar som jag dock inte ids leta på och länka till just nu), samt med
ledning av färger på de avklippta kablarna.
Det bör finnas en startkondensator någonstans, och bilder på motorns typskylt och hur det ser ut i dess kopplingsdosa (inklusive ev schema som kanske finns inlagd där eller fastklistrat på insidan av locket) kan också vara intressanta.