Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenFärg och lackering

Metalliclack+ klarlack.

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera färger och lackering här

Ulf

#16 » 12:31:32, 16-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Silikon är PEST när man ska måla! Nu vet jag inte hur det är med spray och partiklar i luften.
Men som vanligt tub-klet som har varit på en yta är skit!

Hur jag vet, ett fernissat mahognydäck med 14-15 lager fernissa!
Silikon-ögonen uppenbarade sig efter några veckor i solen!
En tidigare ägare hade drällt och kladdat innan...
Kommer du med problem, eller är du en del av det?
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61



gaffa

#17 » 13:04:48, 16-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

LeifAndersson skrev:Numera har vi ett bara ett "allroundfack" för sådant i verkstaden där vi lackerar det som måste lackeras i dag. Blir mest bara bättringar och lackering på de egna prylarna. Blir frågan om något riktigt att lackera så lånar jag en bra box där det går att busa på ordentligt utan nedfall av "torrsnö" i lacken. Blir nog en eller två lastmaskiner i sommar men sen får det nog vara färdigt med större målningar för min del. Tycker bäst om att lackera i "blå hallen" i dag, perfekt ljus och god luftväxling! Och funkar förvånansvärt bra bara man väljer rätt tillfälle! Har problem i dag med större lackeringar när jag måste ha glasögon för att ha koll på förloppet, och problemet är ju att på slutet när det är viktigast med koll blir det som dimmigast! Så det funkar inget bra! :???: Förr tog man en pilsner mellan skikten, nu putsar man glasögonen! :sad: Det var roligare förr!


Nä inte f-n ser man tillräckligt bra längre! Har 20W lysrör per kvadratmeter och det verkar ju hyfsat men efter efter en halvtimmes rödfärgssprutning är ljuset mer som på någon porrklubb i Köpenhamn. Att måla utomhus är perfekt åtminstone före midsommar sen kommer det en massa flugor, trips och andra konstiga kryp som ska provgå.
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager
gaffa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:54, 22-03-2008
Ort: Skånes centrum
Maskin: Volvo Typ 230
Svoboda
Johnston Harvester
MF 35
Fordson


Återgå till Färg och lackering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se