Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenFärg och lackering

Corro Protect Rost-Stopp funkar det?

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera färger och lackering här

nordlander

#16 » 14:16:26, 22-09-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

tortap skrev:
nordlander skrev:Corro rost stop är rätt mjuk färg. Dålig vidhäftning. Jag har dålig erfarenhet av att grund med zinkfärg. Den har ofta dålig vidhäftning så allt man sprayar ovanpå faller bara av.

Syragrund eller epoxigrund är bra grejor. Finns att få 2 komponent på sprayburk. Sitter otroligt bra.

Tunna ut sågkedjeolja med lämplig förtunning så har du en bra underredsbehandling.


Fast Corro Protect Rost Stopp är ingen zinkfärg. Är det den jag länkade till i första inlägget du provat eller allmänt zinkfärger?


Zinkfärger i allmänhet. Har provat corrostop också. Vidhäftningen är för dålig.
nordlander
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:21, 12-07-2007
Ort: Västerbotten



tortap (trådstartaren)

#17 » 11:04:39, 27-09-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag lägger en PDF här som kan va av intresse medan jag kommer ihåg. Det är rostskydd för omålat järn testat av riksantikvarieämbetet. Kanske inte samma sak som ramar som ska målas men isotrol och linolja är inte bäst som enda skydd. Fast det kanske komplicerar resonemanget. Ska det målas på dem är det en annan fråga.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

3 personer gillar det här inlägget.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C


Återgå till Färg och lackering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se