Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenFärg och lackering

Preotex

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera färger och lackering här

Verktygsmakaren (trådstartaren)

#1 » 21:35:16, 02-05-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick för mig att kolla vad det fanns för färg i verkstan. Min far var en hamster och köpte på sig färg via diverse kontakter för framtida bruk men han hann aldrig använda allt innan han gick bort för snart 20 år sedan.

Det finns bl a 125 kg Preotex, en färg med marmorkross i och med akrylatdispersion som bindemedel. Bäst före 1997 men det är inget fel på färgen, luktar bra och ser ut som färg brukar om man bortser för marmorgruset. Min mor fick målat om en gavel för 10 år sedan och då användes färgen, den har varken släppt eller flagnat sen dess. Var ute och kolla hur det såg ut innan idag och visst gaveln är rätt skitig men det kan man knappast skylla på färgen.

Är det någon som har erfarenhet av just Preotex, färgen har utgått som produkt så jag hittar inget på nätet om den.

Använder jag den inte kommer jag att få lämna den till återvinningsstationen när det blir dags att tömma huset efter mor så det är en dubbel vinst om den går att använda.
Verktygsmakaren
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:38:03, 04-08-2019
Ort: Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: MF 3165S

I verkstan står det bl a
Jungner US-2305
Boley BKN 100 ZB
Huron NU 3
Mikron WF 32
co2 laser
5st olika stora svarvar, 3st svetsar och 4st borrmaskiner




Återgå till Färg och lackering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Ram1 och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se