Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenCAD/CAM/CNC

Enkel Draftsight fråga

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera CAD/CAM/CNC här

Jac (trådstartaren)

#1 » 14:40:35, 09-09-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

När jag använder Line kommandot så vill jag ofta dra en linje mot en annan linje. Jag använder E-snap och perpendicular.
Detta funkade fint innan men sist jag uppdaterade så kom det upp en liten kedjesymbol bredvid perpendicular symbolen och resultatet blir att linjen stoppar en liten bit före eller en liten bit efter den linjen som den ska möta. Dj#*%!#t irriterande! Hur f#n får man bort det?
Bild
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006



jörgen.ottosson

#2 » 16:44:23, 09-09-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

.....nu använder jag inte just draftsight (men en annat Dassault program....)

Får du en meny när du "högerklickar" innan du trycker fram linjen, då du kan välja funktion ?

( annars är de nog något du får välja/ställa in genom i inställningar: ( "tools - > options -> draft .." ....eller något sådant i menyn uppe)
Deus ex machina
jörgen.ottosson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:47, 04-01-2009
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: sandvik sl-350
liebherr a500s
scania lbs 140
KL 121B

Jac (trådstartaren)

#3 » 16:48:33, 09-09-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har sökt igenom options och framförallt Esnap options som jag får upp när jag högerklickar på den knappen. Finner nada. Det räcker jag slår på bara perpendicular esnappen så kommer det. Det borde ju vara nån slags feature eftersom det har fått en egen liten symbol men jag fattar inte vad det skulle vara.
I diverse pdf manualer och hjälptext nämns och visas bara "vanlig" perpendicular esnap. Jag borde säkert bara köra en uppdatering och hoppas på att det försvinner och sen inte tänka mer på det...
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

jörgen.ottosson

#4 » 17:01:37, 09-09-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är inte så att du har en konflikt mellan flera Esnaps? ( du säger ju iof. att det händer även om du bara har "vinkelrätt" aktiverat, så det är kanske inte så i alla fall.... :klia: )
Deus ex machina
jörgen.ottosson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:47, 04-01-2009
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: sandvik sl-350
liebherr a500s
scania lbs 140
KL 121B

Jac (trådstartaren)

#5 » 17:05:04, 09-09-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Precis, det sker redan med bara en aktiverad.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till CAD/CAM/CNC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se