En sak till som har fått sej en omgång är styrväxeln.
Originalet är en 20 talslösning och funkar sådär,tungstyrt och man var tvungen att styra tillbaka,visst det funkade men jag vill som sagt åka .
Det införskaffades en styrväxel från en ford F1(pickup,inte räserbil ).
Den styrväxeln har rattaxeln i i underkant huset och då vinner man utrymme för grenrör på förarsidan, den har också lite modernare inehåll så det blir mer lättstyrt.
Det finns även kompletta renoveringskit till dessa med det mesta innehållet nytt
Själva rattaxeln fick kortas men som tur var är det kilspår i rattnavet.
Växelns fläns fick svarvas bort och en ny tillverkas, även rattröret fick göras nytt och anpassas.
Där spakar för handgas och tändning satt nedanför ratten gjorde jag en mellandel för att fylla ut utrymmet.
Det som inte är gjort än är ljusknappen, den sitter rattcentrum och själva eldelen sitter i änden på styrväxeln.