Den där är nog tillverkad innan CE Johansson gjorde sitt intåg för industrin. Så troligen passar inte bitarna på en annan motor.
Härligt att se dina fina lösningar och grejer En ynnest att få se
rospigg skrev:Det vore på sin plats att ställa frågan till en rättrogen tysk ingenjör varför de i fridens namn använder tumgängor i sina grejer!
rospigg skrev:Tüskarna är ett strikt metriskt land idag, förutom järnvägen som är 4 fot och 8 1/2" mellan rälerna.
Hidsmekolek skrev:Tog några tag med ett fint bryne på kolvringarna för att dom att hålla olja och därmed täta lite bättre.
Gjort så här på några motorer sista åren, på min Solo H2 som blårök ordentligt och slog igen stiftet med olja efter nån timmes drift upphörde i princip oljeröken helt och motorn kan stå och puttra på 4-500 varv en hel dag utan att gegga igen stift!
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster