Det hade jag faktiskt koll på, det kommer att bli mekaniska stopp på körpedalen fram, så det ska inte bli några problem med det.
Skickat från min SM-G780F via Tapatalk
bmh10350 skrev:Hur har du gjort med framaxeln? Vänt den upp och ner för att sedan borra ny plugg?
Har aldrig fattat varför man ska vända en axel, helt klart en tankevurpaStridis2 skrev:bmh10350 skrev:Hur har du gjort med framaxeln? Vänt den upp och ner för att sedan borra ny plugg?
Varför vända axeln upp och ner? Nu har iofs TS hydraulmotorer, men även om man kör med kardan så brukar båda kardanerna rotera på samma håll. Om man roterar framaxeln längs vågplanet, så oljeavtappningspluggen fortfarande är neråt, så kommer både fram- och bakaxel att driva på samma håll också, givetvis att det är samma sorts axlar.
Vänder man däremot framaxeln upp och ner så hamnar båda kronhjulet på samma sida om pinjongen, sett i fordonets färdriktning, men framaxeln driver bakom differentialen medan bakaxeln fortfarande driver framför. I detta fall vill bakaxeln driva framlänges medan framaxeln vill driva baklänges.
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Claes Folkesson och 8 gäster