Nu har jag lackat och monterat ihop maskineriet igen.
Satte en aluplåt för att leda avgaserna neråt så jag inte bränner repet vid stillestånd.
Lite osäker på om den
fjäder jag använt är lagom styv men det visar väl sig.
Frågan kvarstår om jag ska koppla gasen till armen och på så sätt få motorn att lämna tomgång och gå upp i varv när någon tar tag i repet. Men väntar med detta tills jag sett hur det rör sig i skarpt läge.
Spaken fastnar i ändlägena, i bakre läget är
broms tillsatt och i främre läget snurrar maskineriet
Första provkörning med rep och snurrar gör det
iaf. Även vändhjulet fick sig lite färg
Här syns dödmans grepp brytaren dit ett snöre ska kopplas som sen spänns på tvären ett par meter innan drivenheten
Nu återstår ett likadant
hjul för nergående rep som det jag gjort i tidigare inlägg, jag
saknar dock material.
Även pinnarna som säkerhetsregler ska sättas i fattas men här tror jag att jag kör med trä första gången då jag har lite svårt att lista ut höjden, man vill ju inte att repet ska slå anordningen och stanna allt i onödan samtidigt som det ska göra vad det är ämnat för.
Jag funderar också på ytterligare en anordning strax före linstyrningen som sista räddning om allt annat fallerar.
I övrigt funderar jag på om jag svarvat ur tillräckligt i hjulen eller om repet riskerar att krypa till sidan.
Här är en liten filmsnutt på spektaklet
https://youtube.com/shorts/D-ZkrhvgpO8?feature=shareOch så är det ett stort problem till…
Snön….