Märkte att rördubben inte gick rent för ett tag sedan vilket fick mig att misstänka att något inte var rätt med svarven igen.
Tog först precisionsvattenpasset som visade att den stod näst intill perfekt. Satte i kalibreringsstången vilket gav facit direkt.
Hela huset som chucken sitter i hade vridit sig igen. Dum konstruktion det här då det bara sitter med friktion.
Lossa på alla bultar och justera till det och dubben. Tog nog inte mer än 15 min att få det inom 0.01mm. Den här kalibreringsstången är kanon att ha.
Nu i veckan har jag målat och monterat ihop diffen. Kom till insikten att det var möjligt att montera kronhjulet åt båda hållet. Var till att ta fram papper och penna för att rita upp hur det borde vara. Tror det blev rätt
Passade på att motionera och smörja upp diffspärren. Kanske var jag lite snål med tätningsmassan när jag monterade ihop den för det kom pressades inte ut någon när jag monterade ihop den. Kanske borde fylla på lite olja och se om det läcker innan jag monterar permanent. Det är ju enkelt nu att åtgärda.
Borrat hål för skjuvpinnar och här var det minsann på det berömda håret att min fräs skulle räcka till. Fick verkligen maxa höjden.
Tycker verkligen om den här fräsen.
Till veckan ska jag få diffen på plats är det tänkt sedan ska jag fortsätta med fördelningslådan.
Inte långt kvar till jag ska börja göra kilspår.