AntonNormark skrev:Vettefasen om man får ur rören på volvoaxlarna, dom få dylika ingrepp jag hört talas om så har man helt sonika kapat rören i rätt längd och svetsat om ytterdelarna på dess nya plats bara, sedan kapat drivaxlarna och fräst nya slines på dessa... (en del envisas med att kapa och svetsa axlarna, men det behöver man inte vara raketforskare för att förstå hållbarheten på..)
Blom J skrev:Står i begrepp att korta bakaxeln till en 240 dvs minska avstånden mellan hjulen. Några tips på smidigaste sätt, hur får man ur "rören" ur diffen?
Reine O skrev:När jag har kortat 240 axlar har ja kapat röret och drivaxeln mitt på och sen svetsat de har hålt. Har en M40 framför axeln men den håller inte lika bra.
Blom J skrev::mrgreen:
har inte riktigt bestämt mig om det skall bli en:
eller en:
har 4 traktormönstrade hjul i lagom storlek, 4 hydraulmotorer en hydraulpump (tror de är en F11-80) en 50 hp perkins som jag försöker få igång tänkte att man kunde hitta på något användbart
Blom J skrev::klia: vilka bilar har delade bakaxlar kanske är smidigare att ta 2 sådana och bara korta drivaxlarna, vet att det sitter på BMW =lite dyrt kanske vilka fler har?
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster