Martin.Eriksson skrev:Ne har inte fått nå snö än så har inte kunnat testa.. har bara åkt i tomma efter vägen o nött lite stål
Dock så väntar ja på en ny kam till hjulingen så snön kan faktiskt vänta
Det enda ja kan spontant tänka o och påminna om, och de kanske du tänkt på redan men försök få svängen sån nära bladet som möjligt..
Jag fick kapa min platta som gick fram mot bladet för de blev så himla stört när man vinklade.
Svårt o förklara men centrumen på bladet ska ju inte flytta sig när man vrider bladet, elle så lite som möjligt iaf
Tack för påminnelsen, min lösning blir nog inte helt olik den Sparkz har gjort.
Sparkz, intressant bygge! Min första tanke var att bygga som dig dvs infäst i ramen fram istället för draget för att få bättre lyfthöjd men på modellen i fråga fanns det inget vidare bra ställe att sätta fästen på så det fick bli dragkroksvarianten. Jag tänkte också in i det sista på någon variant av manuell manövrering men börjar nog så smått att snegla på en vinsch som "genväg" för att det går snabbare att bygga. Vill ju helst att bladet blir färdigt innan vintern är "färdig" hehe Får väl se om man får ett mentalt sammanbrott av vinschen innan vinterns slut i så fall, risken finns eftersom en höjning med tilltänkt vinsch borde ta strax under 4 sekunder vilket ändå är i överkant för vad man skulle stå ut med. Men har man det som tillfällig lösning tills man hittat på något annat så går det ju i alla fall att använda grejorna...
Anders, jag vet, funderade en stund på att skicka ett pm och fråga dig men det blev aldrig av. Och du sa ändå när jag var och hälsade på att "passa på och ta lite mått på snöbladet"... mmmm... gjorde jag det? Nä! Men jag tror det löser sig ändå nu, det får bli lite trial and error eftersom jag inte riktigt vet vart allt hamnar än. Men tack för erbjudandet, jag ska ha det i åtanke!
Från det ena till det andra; när jag köpte fyrhjulingen så tecknade jag en försäkring på den och den försäkringen innehöll förutom stöld, brand osv även trafikförsäkring. Några veckor senare kom det ett brev från transportstyrelsen som var lite griniga för att jag hade tecknat trafikförsäkring på ett fordon som var avställt. Jag bortsåg från brevet då men kom på det häromdagen och började fundera lite; Finns det egentligen någon vinning överhuvudtaget i att ha ett fordon avställt när det ändå inte är skattepliktigt? Annars kan jag ju lika gärna ha den påställd så behöver inte transportstyrelsen gråta plus att jag själv kommer lindrigare undan om det mot all förmodan skulle ske en olycka på vår lilla framfartsväg.
Med lite tur så blir det lite mer byggt på projektet imorgon