En anledning till att jag vill lagra på den svarta ytan istället för den grå är att det blir billigare.
Ska jag köpa ett lager som har en innerdiameter på typ 120mm så kostar det kulor. Klarar jag mig med 40mm så blir det mycket billigare.
Att lagra som jag har tankar på att göra har man gjort på en del bilar.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1 ... 5791b1ab83http://www.ofiengineering.se/Historia/Historia13.htmMen som sagt jag funderar lite över om jag ens behöver ett lager där bak. Jag ska ta en bild på lördag där jag lägger upp delarna framför midjan.
Här har jag markerat två ställen där man kan ha lager men det kanske är onödigt och kanske rent av är sämre än att inte ha några.
Sett bakifrån så är det ett i differentialen. Sedan kompletterar jag med ett i det gula röret.
Framför det lagret som var tänkt sitta mot den svarta ytan på kardanaxeln men som kanske inte behövs (?). Framför det vid midjan så finns två lägen för lager.
Framför det (längst fram) så skulle man kunna tänka sig ett lager så att det blir som Ja Bonds bild.
Snackade lite med Mr Malwa för några år sedan och han menade på att det nog var bra med lite glapp i kopplingen mot midjans svängkranslager så att styra upp den axeln med ett extra lager kanske är av ondo. Funderar på att borra två hål där för säkerhets skull så att jag kan sätta dit ett lager om det visar sig behövas.