Mats i Myrhult skrev: Världens krångligaste mekaniker alltså!
Ja, lite så kanske det är........
Nä, så här är det, i min värld blir det där riktigt enkla sällan riktigt bra. I vanlig allmän ordning ingen regel utan undantag, men..... Det är sällan det går att bygga något helt enligt Bofors standard, för då kostar det miljarder och blir aldrig klart. Alltså den gyllene medelvägen ......
Min kropp inte är gjord för att åka folkvagn och jag vill fortsätta åka 7,3a så modellutbudet var ganska begränsat. Bygga upp en bil från grunden var inte aktuellt, hade tagit för lång tid. Det ska jag göra nästa gång........ Fick bli en F350. F250 var ju inget alternativ för den har ju bara en Dana50 fram. Dessutom finns dom ju med sådana där fåniga spiralfjädrar........
Bilen bodde tidigare i Nevada, så den har rostat
ungefär lika mycket som en ny bil i Sverige. Däremot är den ju knappt målad under........
Så att när tid och väderlek tillåter ska ökendammet tvättas bort under och sen ska världens krångligaste underredes behandling göras. Tycker inte om att byta bil, så jag tänkte att den här skulle hålla i 15 år, sisådär.......
Håll igång. Mvh Jonas Ryrfeldt