Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenProjekt/renovering/restaurering

Exs's blandade projekt

119 inlägg • Sida 2 av 8
Diskutera dina projekt som renovering/restaurering här

ja-bond77

#16 » 18:05:02, 25-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Verkar ju genomtänkt. :thumme: Du skulle kunna ha vajerfästet utbyggt med ett längre flatjärn så att vajern går fri på fyrhjulingen. Att ha fästet på sidostabiliseringen tror jag kan vara en bra grej för vinschen blir starkare(och snabbare?) med hävarmseffekten man får där. Och tapplåset kunde du t ex svetsa på en halvmeters förlängning med rejäl greppvänlig ögla uppepå för enkelt handhavande. Vad tror du?

Bild
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01



Exs (trådstartaren)

#17 » 20:20:18, 25-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Din lösning på vajerfästet var inte alls dum! Varför tänkte jag inte på det? :screwy: Så får det bli, men tror dock ändå att jag avvaktar lite med den biten tills jag vet vart styrrullarna till vinschen hamnar på fyrhjulingen sen. Anledningen till att det är två hål i fästet jag gjort är att jag tänker använda en, eller kanske två förtöjningsfjädrar (såna jag satte på gruskrattan) till att dels hindra vinschen från att dra sönder något när man lyfter bladet max, dels som tyngdöverföring i nedfällt läge.

"Vadå tyngdöverföring?" tänker ni då... Jo, fyrhjulingen har som många andra fyrhjulingar ingen diff på bakaxeln vilket gör att framhjulen får jobba lite mer för att få sväng på grejorna. Inget man märker på torrt underlag med fyrhjulsdriften inkopplad, men det finns tendenser till understyrning när man kör på löst underlag. Dessutom är den mesta vikten bak + större hjul bak + att fyrhjulingen är ganska lätt från början så därför vill jag att hyfsat mycket av bladets vikt ska hänga i fronten även i nedsänkt läge. Dessutom sparar det glidskorna/medarna en del. Många bäckar små... :grin:

J*vla leksaker egentligen, fyrhjulingar... Man skulle byggt sig en minilastare istället :vissla:

Angående tapplåset så hade jag precis börjat rota bland skrotet efter något lämpligt att bygga din variant utav när jag som av en händelse gick förbi en hög med kätting, så så fick det bli. Snabbt och enkelt men kanske inte snyggaste lösningen. Från början var planen att använda ett bromshandtag och bromswire från en cykel att sätta på styret/pakethållaren så att det gick att lyfta spärren utan att ens kliva av fyrhjulingen och bara köra emot närmsta lämpliga snövall/hinder för att vrida bladet. Men jag har redan lagt alldeles för mycket tid på det här bladet så jag struntar nog i det tills vidare. Kanske. Får se :grin:
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

Exs (trådstartaren)

#18 » 06:13:21, 13-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mellan förvärvsarbete och annat har jag nu hunnit göra färdigt snöbladet till 99%. Slänger in lite bilder...

Svetsade på ett vanligt plattjärn som "slitstål"

Bild


Kapade till ett par runda plåtbrickor, satte i pressen och plötsligt såg de ut såhär :grin:

Bild


Svetsade på ett par muttrar med pinnsvetsen... Är inte så duktig på det men tycker ändå att det är väldigt avkopplande att sitta vid svetsbänken, gärna med en öl på lördagkvällen, och sen bara bränna pinne efter pinne efter pinne... Nån mer som känner likadant eller är det bara jag som är knäpp? :grin:

Bild


Ett par gängstänger permanent monterade i muttrarna...

Bild


...och ett par fästen

Bild


Bild


Tyckte fjädrarnas infästningar var lite för klena samt att jag ville ha något som avlastade bladsvängen lite så det fick bli ett par förstärkningar

Bild


Testade med hydraulslang som dämpare. Är inte helt övertygad om deras vara eller icke vara än, kan hända att det bara blir vanliga bultar som stopp där sen.

Bild


Köpte en billig vinsch att använda till att höja bladet med, och blev därmed tvungen att bygga ett vinschfäste.
Började punkta ihop några bitar...

Bild


Fick skarva på lite mer material

Bild


Och såhär blev det. Fästet ska sitta fast i fyrhjulingens ram med små "avgasklämmor", dvs stång bockad som ett U med gängor i båda ändarna.

Bild


Notera återigen sitsen jag gjort till pallbocken. Ni som inte har en, GÖR EN! Väldigt praktiskt... :grin: :thumme:

Bild


Kände att jag nog behövde ha lite snökedjor också, främst på framhjulen. Har bra tillgång på (gratis) korta stumpar med fyrkantskätting och swedol säljer billiga schackel så här har ni resultatet av det. Tyckte det blev helt okej för att vara hemmapulat för ca 60:- per däck :grin: Saknade dock tre schackel kvällen jag gjorde dem, därav de blå buntbanden. Får nog göra kedjor till bakdäcken med sen, inte för att det behövs egentligen men det sparar kanske transmissionen fram lite.

Bild


Bild


Efter lite montering ser det ut såhär i fronten

Bild


Hittade en redan avkapad ringnyckel som jag kapade lite till samt öppnade ringen på så nu är den perfekt till att justera höjden på fötterna med :thumme: Även ett snöblad ska ju ha accessories liksom :mrgreen:

Bild


Bladet är numera målat och jag var ute och körde lite ikväll i den snön som fanns och j*vlar vad roligt det blev att skotta snö helt plötsligt! :grin: :grin: :grin: Skottade upp ett par vallar och det var inga problem alls att flytta snö lika hög som snöbladet :thumme: Det som är kvar att klura på nu är själva infästningen för vinschkroken i bladet. När jag provkörde knöt jag bara fast kroken men ett klent band för att få en svag länk, och jag drog faktiskt av det några gånger under provkörningen när jag lyfte bladet max så någon form utav fjädring måste jag få till där. Har ju tidigare nämnt någon form av viktöverföring också och det verkar knappt behövas så jag får se hur det blir med det...

Har gjort lite andra jobb också så jag ska försöka ta ett par bilder på dem samt på hur snöbladet blev någon dag :thumme:
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

16 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

Bengt Erik Eriksson

#19 » 09:22:18, 13-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fina grejor! :thumme:

För att skona winch och wire kan jag tänka mig lite olika lösningar. 1: en båtförtöjningsfjäder.. Blir nog kanske för lång.. Kan det finnas olika längder??
2 Elektriskt stopp.. En justerbar boll på wiren som trycker på en bygel runt utgången på wiren som påverkar en brytare som bryter strömmen på indrags kretsen(inte all ström, för då får du inte ut wiren igen.. )
Nackdelen är att el krånglar. Garanterat..
Men du om någon borde väl fixa lite elbekymmer.. :vissla:
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

Stridis2

#20 » 10:10:27, 13-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Exs skrev:Kapade till ett par runda plåtbrickor, satte i pressen och plötsligt såg de ut såhär :grin:
...
Bild

Riktigt snygga fötter. :thumme: Hur tjock plåt har du använt där och i slitskäret. Jag gjorde slitskär i 8 mm svartplåt till min kompaktlastare (som iofs bultades fast). Det tog inte många timmars användning innan man såg slitage på detta, men du har förhoppningsvis inte så stort tryck på ditt blad.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Exs (trådstartaren)

#21 » 01:34:01, 14-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bengt:
Förtöjningsfjäder var tanken hela tiden, har köpt hem den kortaste varianten Jula har, men än så länge har jag inte riktigt kommit på hur jag ska göra för att få plats med den. El blir nog överdrivet krångligt i detta fallet men tanken var god...

Stridis:
Tror det var 6mm på slitstålet och 5mm på fötterna. Sen såg jag till att svetsa i en del extra material i fötterna när jag svetsade dit muttrarna så där det mesta slitaget blir är de nog ca 10mm. Bladet har ju ganska låg egenvikt plus att fötterna bär bladet minst lika mycket som stålet så jag räknar med att det kommer hålla länge. Ännu längre om jag gör nån viktöverföring till fyrhjulingen också, men jag har inte riktigt bestämt mig kring det än.

Kul att ni gillar mina påhitt! :grin:
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

Bengt Erik Eriksson

#22 » 01:41:30, 14-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du kanske kan dra wiren via ett brytblock högre upp på frontbågen??
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

Exs (trådstartaren)

#23 » 23:17:21, 15-03-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja det lutar nog åt det.

Kvällens arbete i pysselhörnan:

Bild

En stödfot till en griplastarkärra där föregående ägare troligen bara fått in sprinten halvvägs vid nåt tillfälle, så ena sidan på röret hade fått en ca 20cm lång reva från hålet och rakt söderut. Har tyvärr inga bilder på det gamla röret då ägaren redan hade kapat av det åt mig. På begäran gjordes hål på fler höjder i nya röret samt lyfthandtag upptill. Är även tjockare gods i nya röret.

Lite färg så att det inte rostar bort första veckan i alla fall :thumme: :mrgreen:

Bild

Angående rost så kan jag dela med mig av ett fint fulknep jag brukar köra med i profilrör förutom att såklart borra dräneringshål där det förväntas samlas vatten, nämligen att blåsa i vattenbeständigt sprayfett i profilen :thumme: Har kört med rostskydd för hålrum med tryckluftsspruta på större projekt men när det är en sån här struntsak orkar man ju bara inte plocka fram grejor till det, därav sprayfettet :thummar: :grin:
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

Exs (trådstartaren)

#24 » 23:12:25, 25-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dags för lite uppdatering igen! Har varit väldigt körigt ett tag nu med mycket övertid på jobbet plus att jag hjälpt farsan manuellhugga och skota ut en del skog. Men har förstås mekat lite på hemmaplan också så några bilder har det blivit i alla fall :grin:

Grannen var hygglig och röjde av min gårdsplan med traktorn efter vinterns sista kraftiga snöfall, dock med bieffekten att hälften av gårdsgruset hamnade i kanten på gårdsplanen istället. Hade testat att putta lite snö med mitt snöblad och det verkade stabilt så jag puttade tillbaka allt gårdsgruset med det, funkade skitbra :grin:

Bild


En sväng med "harven" också så såg det ut såhär, helt klart godkänt!

Bild


Fick ett önskemål om att byta ut en rotella som satt monterad mitt på taket på en traktor mot något fällbart alternativ för att traktorn skulle klara takhöjden i ett lågt utrymme. Lösningen fick bli de fällbara sidofästena från oie, har monterat dem innan och tycker de fungerar bra. Dock stämde takvinkeln väldigt dåligt med vinkeln på fästena så lite plåt knäcktes, målades och monterades, tycker det blev helt ok. Övertygade ägaren om att LED-rotellor var bra så det blev det, en på vardera sidan.

Bild

Bild

Bild


Fick i uppdrag att bygga ett fäste till ett ventilpaket till en griplastarkärra. Universallösningen brukar ju vara att hänga paketet på rutkarmen på traktorn, men det blir sällan eller aldrig särskilt bra. Detta fästet ska sitta i toppstångsfästet och så långt är allt lugnt, men när samma fäste ska passa på minst 3 TOTALT olika traktorer, ja då blir det värre. Eller ja, det blir såhär i alla fall :mrgreen:

Grovkapat några längder med "stålvirke"

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Början till ramen som ska sitta monterat permanent på ventilpaketet

Bild


Och ungefär såhär blev det. Lätt ram som inte bygger mycket in mot hytten, med möjlighet att hänga på paketet förskjutet från centrum. Motsvarande del på resten av fästet består av ett grovt plattjärn som träs in mellan de pluggsvetsade pinnarna i ventilpaketets ram. Plattjärnet går dessutom att justera vinkeln på så att spakarna kommer in i hytten i en bra vinkel.

Bild


Lyckades inte riktigt få alla mått kring toppstångsfästet att lira med bara ett fäste/hålbild till alla tre traktorerna så det fick bli en vändbar lösning med två olika hålbilder. Någon som kan gissa vilket traktormärke den vänstra hålbilden hör till? :grin:

Bild


Upptäckte att ventilpaketet var smått enormt och fruktansvärt tungt så det fick bli ett litet lyfthjälpmedel också, ska sitta en manuell vinsch på stången. Går att dela på stången med så att det kan ligga i kärrans verktygslåda när det inte används. På så sätt är det alltid med ifall kärran behöver kopplas ifrån :thumme:

Bild


Uppriggat för lite målning. Närmast i bild ser ni den delen som ventilpaketet ska hänga på.

Bild

Har inte mycket kvar att göra på detta projektet innan det (förhoppningsvis) är färdigt nu. Lägger upp lite bilder på det färdiga montaget/helheten när det är färdigt.


Och en bonusbild på ett ej ännu påbörjat projekt; Ska klura ut hur kanalerna går i pumpblocket på den här hydraulpumpen så att jag kan byta elventiler/plugga in mig med en manuell ventil samt knåpa ihop en lite större tank till den. Kände att det kunde vara bra att ha lite hydraulkapacitet tillgänglig på gården så att det går att köra hydraulfunktioner på diverse jordbruksredskap som trillar in för lagning/modifiering utan att behöva en traktor. Har nämligen ingen traktor själv... Dessutom går ju aggregatet att använda till verkstadspress m.m :thumme:

Bild

/Erik
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

Exs (trådstartaren)

#25 » 23:17:18, 25-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Såg att jag glömde två bilder.

Målat:

Bild

Och eftersom det alltid är trevligt med glappfria grejor gjorde jag spännskruvar för att ta bort glappet i profilerna. Monterade även smörjnipplar för att ha en liten chans att förhindra fastrostade gängor.

Bild
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

15 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

ja-bond77

#26 » 07:19:57, 26-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kanske skulle gått att skära upp ena hålet tilltryckstångsfästet som en gaffel med öppningen neråt så det passat alla traktorer med bara ena öronparet?
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01

Exs (trådstartaren)

#27 » 00:16:41, 28-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Funderade allt på det en stund men eftersom nedre hålet även ska användas som pivotpunkt till viss del vid på- och avmontering så avstod jag. Blir det ett problem på någon annan traktor i framtiden så ska jag lösa det då. Men som det är gjort nu så passar det i alla fall på "kundens" tre traktorer samt säkert många andra också. Örat med snedställd hålbild är till äldre MF-traktorer, 135, 175 även 350 m.fl. Kärran är för stor för att dras med så liten traktor i skogen, men för lite krankörning inomgårds funkar det ju.

Slänger in lite fler bilder. Borrat lite hål till sprinten för höjdjusteringen. Längdjusteringen får inga hål utan enbart spännskruv eftersom det inte blir alls samma belastningar där och dessutom gör konstruktionen att ventilpaketet inte kan trilla ur bakåt även om spännskruven släpper. Hålen till höjdjusteringen är borrade så att man med olika hålkombinationer har ett läge varje 2,5cm.

Bild


Såhär ser det ut nu i avställt läge.

Bild


Och en närbild på hur vinkeljusteringen och sidoförskjutningen av ventilpaketet fungerar.

Bild


Ni får jättegärna kika in här också och bidra med lite kommentarer om ni vet nåt om ämnet:
[Traktorer] Hur påverkas ett ventilpaket av att matningstrycket byter sida?
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

Exs (trådstartaren)

#28 » 21:50:48, 28-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett par bilder på färdigt fäste:

Bild

Bild


Sen blev det rivning av ventilpaketet för att montera lite nya o-ringar och framför allt plocka om ordningen på sektionerna samt att slangarna ändå behövde kopplas loss för att ha en chans att få ordning på virrvarret. Fick välsmorda vinterdäck på köpet :mrgreen: Men både däcken och fälgarna är skrot så det gör inget.

Bild


Patienten på operationsbordet

Bild

Bild


Skönt på ett sätt att det bara var en o-ring per sektion på den här ventilen. De paket jag rivit i tidigare har haft separata för varje kanal så det blir ju ganska många ganska fort om det är några sektioner i paketet. Annars är det väl mest bara fördelar med att ha en o-ring per kanal, mindre risk för genomläck mellan kanalerna då.

Bild

Bild

Bild
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

Exs (trådstartaren)

#29 » 00:05:45, 09-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Såhär blev kärran efter lite omdragning av slangar, slangskydd m.m. Svarvade även av stödbensspakarna 6 cm samt flyttade fram boggien/andra banken ett hack.

Bild


Idag städade jag äntligen fram flakramen till tippkärran igen, det vore väl f*n om jag inte skulle hinna bli färdig med den nu innan nåt annat kommer emellan :grin: Påbörjade byggnationen av de fällbara lämmarna, kapade till material och grejade, tänkte att nu ska det minsann svetsas som bara den... Två punkter sen var gasen slut :ohnej: Nåja, får in och byta tomma tuben och en massa pengar mot en full tub imorgon :grin:

Bild

Om nån tycker jag tagit i med materialvalet till lämmarna så är det för att jag har hört att brudarna gillar grova lemmar :mrgreen: :lmao:


Tyckte synd om vovven idag när det var varmt så jag ägnade 5 minuter åt att göra ett hundjacuzzi åt honom :grin: :thumme: Svalkade gott tyckte han, men husse tycker inte det är så vackert så det kommer nog bara att ställas fram vid behov.

Bild


Jacuzzibadaren:

Bild
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

11 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221

mats_o

#30 » 18:42:03, 10-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fin vovve

1 person gillar det här inlägget.
mats_o
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:12:55, 27-03-2010
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Projekt/renovering/restaurering

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Danne_W, mercedes_johansson och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se