Foringen? Vad är det du tänker på? Kommer inte på nått som eventuellt skulle behöva delas på tömningsskruven...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
"foringen" är väl del nr 29 på bilden. del nr. 3 måste slås av med ett ordentligt hammarslag på pinnen.. Nu kommer jag dock inte ihåg säkert men jag tror nr. 3 är vänstergängad.. Går lättast göra med skruven ute och fastspänd i något..
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
adahlm skrev:"foringen" är väl del nr 29 på bilden. del nr. 3 måste slås av med ett ordentligt hammarslag på pinnen.. Nu kommer jag dock inte ihåg säkert men jag tror nr. 3 är vänstergängad.. Går lättast göra med skruven ute och fastspänd i något..
Undrar om nr 3 verkligen är vänster gängad . Borde den inte vara högergängad för att föra över kraften till den fällbara delen av tömnings röret. Det jag minns från bussnings bytet var att den yttre delen satt väldigt fast. Göran i Björnarbo
Det er pos. nr. 29 på dette bildet. Ser ut som man må demontere pos. nr. 3, lurer bare på om noen av dere har gjort det før, virker og bare være presset på.
Håper det ble litt mer forståelig Håper dere skjønner norsken min takker for svar!
Se inlägg #272 lite uppåt på sidan.. Del nr3 är gängad på axeln och kan sitta fast ordentligt, kan behövas lite värme för att få löst delen. Sen är det bara att pressa ut gamla bussningen (om det finns nåt kvar av den) och pressa i ny..
På våran tröska var lager ytan på axeln/ skruven skadad , en mekanisk verkstad snyggade till axeln och tillverkade en passande bussning. Som verkar vara av högre kvalitet än originalet. Position 3 är gängad . När du demonterar grejorna kolla att det inte är sprickor i plåt öronen på pos 2. Göran i Björnarbo
Takk for mange kjappe svar! Det gikk som en drøm med litt instruksjoner! Varmet opp og ga den et par "kakk" med hammeren. Burde nok vært byttet for en stund siden denne foringen
En äldre 2045 med torra nav är ju högst vanligt. Men här har man faktiskt vågat montera dubbelhjul på dessa nav. De har väl lite rykte om sig att haverera emellanåt även utan dubbelhjul men jag känner inte till om det är själva navhuset som spricker eller om det är bara drivkransen som inte håller...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Finns det något sätt att sköta om naven för att slippa haveri ? Vilken typ av fett är att föredra? Skulle nog sakna trappan som är bort plockad för att få plats med dubbelmontaget. Göran i Björnarbo
Man verka gilla att klättra som en apa, ingen stege upp till tanken heller.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Sampos våta nav är Claas produktion. Standard på de större/nyare 2000....
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal