roddjer skrev:'
Såg alldeles galant ut det där! '
Nu när du har kört med den ett tag och utvärderat tänker jag, är du nöjd med vad den levererar? Gör den det jobb den är tänkt att göra, så att säga, utan att behöva ladda irriterande ofta? Hur lång tid tar en fulladdning om det är "tomt i tanken"?
Något annat som du önskat du gjort annorlunda? Något som kanske kommer i Version 3? '
Imponerande bygge för övrigt. Ska läsa ikapp hela tråden någon gång senare. '
Tack! Kul att du gillar den!
Jo över lag är jag mycket nöjd, långt över förväntan faktiskt! Allt funkar som tänkt och håller ihop bra trots att jag ibland plågat den mer än vad som var tanken när jag började skissa på bygget.
Den är tillräckligt snabb på 4ans
växel, tillräckligt stark på ettan. Hydrauliken är svinstark och reser maskinen bak långt innan pumpen säckar ihop.
Har lite problem med att låstappen på trimafästet glappar loss ur hylsan som klämmer den till låslänkaget, så det ska snart åtgärdas. Ibland går inte låsdubben ända ut igenom yttre grindplåten och då blir det onödiga brytkrafter på dubben.. men det håller ihop jättebra än sålänge.
En önskan hade nog varit att jag målade hela ramen innan slutmonteringen, för som den är nu är den inte helt fuktsäkrad. Nu orkar jag inte riva allt bara för att måla den... lite för stort projekt..
Inte heller när den har tygstol och
saknar tak är den särskilt fuktsäker.. så den står alltid under tak med presenning över förarplatsen, just in case.
Kör endast när det är finväder..
Tror inte att det är något jag direkt skulle ändra på. Men jag önskar att jag byggde dit 3e funktions
uttag direkt på den. Även det känns som ett ganska stort projekt just nu när jag inte är kvar i min gamla verkstad med tillgång till alla verktyg jag hade innan.
Kanske skulle lagt några timmar på att ljuddämpa lite plåtar, för ibland när drivmotorn tar i så sjunger det i plåtarna.. men det är ju enkelt att göra i efterhand med några bitumenplattor
Angående laddningen så svarade jag i inlägget ovan om det. Den dagen jag får tag på friskare batterier är det problemet ur världen
Kan nämna att när jag transporterar mig på grusvägen så ligger den digitala effektmätaren på ca 3kW.. och det ger ca 45min konstant körning om jag räknat rätt, med kvarvarande Ah i batterierna.
48Vx50Ah=2400Wh
2400/3000=0.8
0.8x60min = 48 minuter
Mosar jag gasen i botten på 4an så är den uppe och vänder på ca 11kW peak..