Jag kan inte mycket om dieslar men en TDI är det inte, tror det kallas förkammardiesel.
Igår hittade felet,
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0z9WrfUkNbo[/youtube]
Spännrullen har antingen lossnat eller så har den aldrig suttit rätt,
mutter satt
iaf åt nu. Jag har bytt en
kamrem i mitt liv vad jag minns, en singelkam 8V med uppmärkt vev och kamdrev så det var mer eller mindre bara hänga dit så det här ser man ju fram emot med pumpelände som ska vara så känsligt och ventiler som kan komma sprutandes om man gör fel. Nåja jag vet ju
ungefär hur man gör.
Kammen hade ett spår på baksidan
4mm snabbstål och lite
shims så ligger kammen jäms med motorn
En 6mm hårdmetallfräs(Ny) låser pumpen, tips om du kastar fräsen i backen så ett skär går av så har du ett permanent låsverktyg tills nästa gång.
Jag hade ett helvete att hitta TDC, så här ser det ut vid svänghjulet men en dag senare hittade jag en annan liten markering som är tänkt att användas.
Mysko ljud på slutet det hörde jag inte när jag filmade får nog lyssna igen. Jag har inte provkört riktigt då det regnade när allt var ihop men jag har nog haft rejäl flyt att ventilerna inte tagit i. Åter till årets ved men till semestern ska lite fler tillbehör tillverkas är det tänkt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j5G9RjMrLZs[/youtube]